Community posts

Hej svejs!

PE
petrusko

0 comments

Jepp, Så har man hittat hit. Jag hade inte hört talats om den här sajten tidigare. Läste ett inlägg på en liknande sajt där skribenten påtalade vissa fördelar med redeye.se's börsforum. Jag har nu reg...

Uthållighet är en dygd!

XA
xavi

0 comments

För inte så länge sedan skulle Swedbank börsintroducera Odd Molly. Jag hade bara hört gott om bolaget och så vitt jag förstod så var ingångspriset generöst. Jag bestämde mig för att teckna ett gäng ak...

Avåkningar

NE
nejab

0 comments

Det är inte bara jag som drabbades av en avåkning (läs tidigare blogginlägg i ämnet). Det gjorde även ett obemannat farkost vid namn Boliden. Att rapporten var svag kunde man nog vänta sig. CEO och C...

..det trodde jag aldrig !

15
156917cc35be

0 comments

Odd Molly gjorde det igen ! Drygt 30% uppgång idag..Kan man vara annat än glad och grymt ödmjuk ? Dock så insåg jag idag att drygt 1 miljard i börsvärde kan vara lite att ta i för ett bolag med så pa...

Grattis Odd Molly efter rapporten

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Riksbanken har bestämt sig att höja räntan till 4.0%. Det räcker med räntehöjningarna. Låt räntan ligga kvar i ett år. Ekonomin har redan stannat, och går in i en konsolidering. Riksbanken får inte gö...

En weekend med Odd Molly

JA
jara

0 comments

I fredags bestämde jag mig för att köpa på mig lite Odd Molly. Jag har grämt mig sedan erbjudandet att jag inte tecknade lite aktier så jag la mitt ego åtsidan i fredags och köpte. Idag rusade aktien...

Utan kläder, snyft

NE
nejab

0 comments

Tja, vad säger man. Ännu en gång fick man sig en smäll för att ha varit lite girig. Spekulationen i Odd Molly gick helt fel. Rapporten var stark som väntat men några vinsthemtagningar blev det inte. A...

Jetlag och Björn Borg

FA
fa708529f422

0 comments

God morgon, Efter hemkomsten från Hawaii har jag haft dygnsrytmen helt uppåt väggarna. Tidsskillnaden är 12h från Sverige så jag upplever alltså maximal jetlag. Somnade igår kväll redan kl 18 vilket...

Lillfingret

NE
nejab

0 comments

Ser att det redan spekuleras om räntesänkning motsvarande 50 punkter i USA. Där ser man. Det är som det där med lillfingret. Ger man någon lillfingret vill denne sedan ha hela handen. Är det många som...