Placera på börsen?
Det har varit turbulent på börsen ett tag nu. Det spekuleras i räntehöjningar och försämringar i den globala ekonomin. Beroende på strategi, är det läge att spara pengar i aktier nu? Är man kortsikt...
Det har varit turbulent på börsen ett tag nu. Det spekuleras i räntehöjningar och försämringar i den globala ekonomin. Beroende på strategi, är det läge att spara pengar i aktier nu? Är man kortsikt...
Det finns en bra strategi att följa Petrusko´s strategi att ligga "lång" hela tiden och köpa på sig av företag med hög direktavkastning och fina vinsttillväxter. Detta är en utmärkt strategi om man vi...
Ett bolag på Oslobörsen med fin utdelning samt vad jag tror även chans till en hygglig utveckling dom närmaste åren. Dom flesta håller med om och är överens om att Statoil är mycket beroende av oljep...
Gör det lätt för dig! Det är lättare att placera på lång sikt då det är mycket lättare att sia om utvecklingen gentemot att på kort sikt spekulera i upp/nedgång. Det är lättare att placera i sunda bol...
Nu är jag tillbaka med nya krafter. Sovit gott hela natten. Man säger att sömnen är den bästa medicinen. Fortsätter skriva från SvD-artikeln: Man kan och skall naturligtvis aldrig förhindra att in s...
Jaha, då var det söndag igen och man mår i vanlig ordning som man förtjänar efter nattens bravader... Vad passar då bättre än en mozarellapizza och lite aktiefunderingar. Jag tycker det är oerhört in...
Jag gillar H&M, verksamheten är mycket fin. Alla behöver kläder. De har ännu många nya marknader att bryta mark på. De har mycket fin tillväxt och historiken är lysande. Värderingen är hög och di...
Jag måste erkänna att mitt liv numera styrs till viss del av när mina bolag lämnar rapport. Inte så att min kalender i första hand rutas in efter det, men jag har under de senaste åren allt oftare pla...
Jag slutar inte förundras över dessa s.k. proffsanalytiker som så ofta ligger långt under oss amatörer i sina vinstprognoser men ändå glatt kommer till höga riktkurser. För Borg t.ex lyckas nu Börsins...
JM har en stabil och växande verksamhet. Bolaget värderas lågt med ett p/e-tal under 9. Rapporten för tredje kvartalet bekräftar en utdelningspotential på 11 procent.