Aktiemarknaden slutar aldrig att förvåna mig
Intressant att läsa denna analys: http://www.bequoted.com/businessbriefing/bbb-2007-29/bbb-2007-29.htm#PvEnterprise. Bequoted kom där fram till ett nuvärde om 125 kr per aktie. Och sedan dess har myck...
Intressant att läsa denna analys: http://www.bequoted.com/businessbriefing/bbb-2007-29/bbb-2007-29.htm#PvEnterprise. Bequoted kom där fram till ett nuvärde om 125 kr per aktie. Och sedan dess har myck...
Igår var det precis 8 år sedan jag sa upp mig hos min förra arbetsgivare och den dagen är likställd med dagen då jag övergick till att på heltid handla aktier för egen bok. Hade jag dock vetat vad bör...
Jag tror det är dags att återinvestera i affärssystembolaget IFS med flera skäl. IFS har varit länge börsens sorgebarn men efter deras omstruktureringsarbete är bolaget numera lönsamt och finansiellt...
Har idag återköpt Epicept till portföljen efter gårsdagens rapport. Ser en stor potenital i aktien inom ett år och även om den kortsiktig kan falla ned under 10,- hoppas jag att den negativa trenden ä...
Sedan introduktionen i somras har det mesta gått DIBS väg. Kundtillflödet har varit enormt och idag har man över 6500 kunder, som enligt undersökningar alla är mycket nöjda.
God morgon, Jag har en hemlig passion. Det är få av mina bekanta som vet om den och skulle de veta hur biten jag är så skulle de antagligen tycka att jag är lite konstig. Givetvis är passionen aktier...
Denna mörka höstkväll passar jag på att filosofiera hur företagets förädlingsvärden skapar vinster. Företaget skapar vinster och ekonomisk tillväxt genom förädling, t.ex. genom att förvandla järnmalm...
OMXS30 klarade pressen även denna gång. Rekylen var mycket blygsam, men ändå en uppgång. Själv trodde jag att Citigroups aviserade nedskrivningsbehov på 8 000 till 11 000 miljoner dollar skulle få bör...
Index slutade tillslut på plus. Men miljöaktierna på STHLMs börsen gick riktigt dåligt.. Borevind -9,85 Opcon -2,33% PV Enterprise -3,47% Morphic -9,68% Pilum -0,92% Ja, inte var det många "riktiga"...
Efter rapporten ligger köprekomendationen kvar. Epicept har mycket i pipeline.