Community posts

8-års jubileum.

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Igår var det precis 8 år sedan jag sa upp mig hos min förra arbetsgivare och den dagen är likställd med dagen då jag övergick till att på heltid handla aktier för egen bok. Hade jag dock vetat vad bör...

Ny trigger i IFS

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Jag tror det är dags att återinvestera i affärssystembolaget IFS med flera skäl. IFS har varit länge börsens sorgebarn men efter deras omstruktureringsarbete är bolaget numera lönsamt och finansiellt...

Nya köp/återköp

FR
frefec

0 comments

Har idag återköpt Epicept till portföljen efter gårsdagens rapport. Ser en stor potenital i aktien inom ett år och även om den kortsiktig kan falla ned under 10,- hoppas jag att den negativa trenden ä...

Jag har en hemlig passion

FA
fa708529f422

0 comments

God morgon, Jag har en hemlig passion. Det är få av mina bekanta som vet om den och skulle de veta hur biten jag är så skulle de antagligen tycka att jag är lite konstig. Givetvis är passionen aktier...

Förädling - nyckeln till framgång

84
847b946a87c0

0 comments

Denna mörka höstkväll passar jag på att filosofiera hur företagets förädlingsvärden skapar vinster. Företaget skapar vinster och ekonomisk tillväxt genom förädling, t.ex. genom att förvandla järnmalm...

Index stod emot

A8
a8b73f70dd69

0 comments

OMXS30 klarade pressen även denna gång. Rekylen var mycket blygsam, men ändå en uppgång. Själv trodde jag att Citigroups aviserade nedskrivningsbehov på 8 000 till 11 000 miljoner dollar skulle få bör...