Walter J Schloss
Låter det bekant? Nja inte direkt. Walter är född 1915 i New York och är en av de tyngsta finansmännen genom tiderna, men många känner inte till denne herre, även jag inkluderat. Hör och häpna, med ha...
Låter det bekant? Nja inte direkt. Walter är född 1915 i New York och är en av de tyngsta finansmännen genom tiderna, men många känner inte till denne herre, även jag inkluderat. Hör och häpna, med ha...
Även om det är tråkigt så följer jag upp min blogg för ca en månads sedan med lite bakåtblick. Tycker själv att det är av värde att då och då titta lite bakåt. Oktober blev ytterligare en minus månad....
I fredags publicerades Swedols resultat för det tredje kvartalet. Marginalerna i rörelsen var de bästa jag sett i Swedol. Håller sig dollarkursen under 6:50 kronor ser framtiden mycket ljus ut i dagen...
Nu hemkommen från Göteborg. Först var det jobb och en avslutning av arbetsveckan. Sedan bar det av med frugan och svärföräldrarna till restaurang. Helt ok, varken mer eller mindre. Hemskt att säga det...
Jag tog mig en titt på Assa Abloys rapport och tycker att det faktiskt efter många OCH och MEN börjar se bra ut. Ska inte tråka ut med massa siffror, var och en kan ju själv ta en titt. Den soptipp so...
Marknaden har alltid rätt ? Eller ? En av mina sämre veckor på börsen måste jag säga. Nåja, det är ingen ko på isen än men det är inte roligt att se hur man vräker ut aktier utan någon som helst anled...
Securitas rapport var direkt svag och aktien packar ihop med över fem procent efter att rapporten släppts. Vad hjälper det att vissa kostnadsposter för tredje kvartalet är extra ordinära? Resultatet ä...
Äntligen! Det står "IFS har blivit starkare" i aktieanalysen av Daniel Svensson på Börsveckan. Han skrev om affärssystemsbolaget IFS som tillhörde börsens sorgebarn. Men efter ett stort omstruktureri...
Senaste dagarna har ETS vräkt ut Björn Borg-aktier och totalt har det sålt av aktier till ett värde av 20MSEK på en vecka. Varför någon skulle vilja sälja av innan Q3-rapporten vet jag inte, för mig ä...
Idag kom så beskedet som jag och många fler Guidelineägare har väntat om efter förvärvet av Malå Geosciense. En företrädesemission riktad till dom befintliga aktieägarna där var 3. aktie ger rätten t...