Community posts

Angående säljtips

89
8993caa2b013

0 comments

Om man ska spekulera i aktier som kommer ta mycket stryk på en orolig börs, ligger givetvis miljöaktierna risigt till. Då många av bolagen inte går med vinst eller värderas till p/e tal upp mot 100. D...

Blankningar och nedgångstider

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Vid långvariga nedgångar är det generellt sätt lättare att titta på sin portfölj OM den består av större bolag med ett hyfsat långt och bra trackrecord. Det är vanligtvis svårt att intala sig själv a...

Börs funderingar

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Urban efterlyser lite resonemang kring börsen och potentiella säljcase. Till att börja med tror jag att nyckeln för en bättre börs finns i dollarn. Så länge den faller kompenserar sig råvaruhandlare m...

Säljcase efterlyses!

CA
ca31f8aefb5e

0 comments

Ibland är det farligt att sitta för nära marknaden. Men blir lätt för influerad av det rådande marknadshumöret. Att slå fast att nedgången kommer att vara bestående under en period är antagligen livsf...

Skambankerna av Lars Ohlson

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Godmorgon på er! Tog en morgon promenad till Humlegården med Lars Ohlson i mina tankar. Han är en journalist och författare. En mycket respektfull människa som bryr sig om många människor som blivit...

DIBS - Intresset tilltar

PE
pechan

0 comments

Jag blev mycket glad när jag såg helsidan om DIBS i dagens DI, och den första känslan som kom var ÄNTLIGEN. Det är helt rätt att göra jämförelsen med Odd Molly, inte i ett bolagsspecifikt syfte, utan...

Nedskrivningar - Inte bara banker

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Det är inte enbart banker och finansbolag som har tvingats uttala nedskrivningsbehov av tillgångsslag. Enligt Yahoo kommer E-trade att göra nedskrivningar av sina tillgångar till följd av the credit-...

Nervöst

FR
frefec

0 comments

Så det står härliga till på börsen för tillfället. Det verkar som dom flesta sitter med fingret på säljknappen och är beredda att trycka när helst det smäller till. Personligen har jag intagit en med...

Baisse - men köp IFS!

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Hej på er! Förra veckan blev en vecka med stora slag på de finansiella marknaderna och nervösa reaktioner på kreditoron. Trots att vi har sett flera bra rapporter som belönades med stora kursnedgånga...