De långsiktigas paradis...
...är det som nu sker, enligt min mening. Vi hör nya larmrapporter angående olika kreditkriser i staterna. Att det är större än vi från början trodde vet vi nu. Dock har OMX också korrigerat sig från...
...är det som nu sker, enligt min mening. Vi hör nya larmrapporter angående olika kreditkriser i staterna. Att det är större än vi från början trodde vet vi nu. Dock har OMX också korrigerat sig från...
Flera bloggare och kommentatorer talar om att marknaden reagerar konstigt och kanske till och med felaktigt. Jag förstår inte det resonemangen med bästa vilja i världen. Vi har haft grymma företagsvin...
Ännu en förlorad dag på "jobbet". Nu kom jag dock undan med hedern i behåll med hjälp av Sandvik. Om Usa slutar på minus ikväll så kan man roa sig med annat imorgon, då vi kommer att segla utan styrse...
En sak har man lärt sig genom åren - när börsen surar finns det två sorters bolag som slaktas extra hårt. Dels är det förhoppningsbolagen som "kostar pengar" i form av nyemissioner men som förhoppning...
..var jag idag på mitt jobb som laddare i en gruva. Kallt som tusan, nästan som börsklimatet !?? Nu finns det aktier att fynda för dom som ser lite längre på sina innehav. Börsen känns totalt utbomba...
En tydligare indikator på att vi är nära botten får man leta efter.... Nedan enligt Dagens Industris omröstning. Börsen är skakig. Vad blir resultatet för helåret? Ned mer än 15 procent 46 % Ned 10...
Guideline har sedan rapporten varit under hård press från marknaden men borde vara köpvärd idag.
Eastpoint levererade en klart godtjänt rapport som har blivit ofärtjänt bespottad. Författaren tror på en rejäl uppvärdering under nästa år för Eastpoint/Getupdated.
Vilken rysare! Nu seglar vi söderut med fulla segel. Nedskrivningarna fortsätter allt i snabbare takt. Idag var Schweiziska Swiss Re framme vid biktstolen och meddelade att deras balans också var uppb...
Efter Borgs Q3-rapport kan jag konstatera att bolaget återigen slog marknadens förväntningar. Borg kom visserligen inte upp till min prognos men jag är ändå nöjd med resultatet och ser fram emot nästa...