Community posts

Motorsågsmassakern

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Minns ni den ?Lika tungt varje gång motorsågen åker fram efter sommaren..Ett par träd som måste ner. Den andra massakern får väl bli den av Morphics belackare. Veckans affärer samt en del bloggare. Vi...

WeSC - Vänder till vinst

PE
pechan

0 comments

Det är mycket kul att se att WeSC nu, precis som man lovat, vänder till vinst första halvåret 06/07 (brutet räkenskapsår). I min kortanalys som jag skrev då aktien kostade 42 kr, betonade jag vikten v...

Småspararspekulation

SW
swinglady

0 comments

Varför hålla på med aktier? Vilka drivkrafter har en "hobbyaktör" som du eller jag? Vill vi bidra till tillväxt och välfärd i världen? Eller vill vi åstadkomma tillväxt av våra egna värden? Att det f...

Läget kvarstår

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Några minuter kvar till stängning i New York. Index pekar nedåt och S&P 500 närmar sig minus två procent. Måndagen blev annars en rekylens dag. Ett tag hade vi faktiskt 2,5 % upp i Stockholm men s...

Guideline uppdatering

FR
frefec

0 comments

Idag var det extrastämma i Guideline för att slå igenom beslutet att nyemmitera aktier för köpet at Malå. Som väntat gick beslutet igenom och köpet at Malå är nu i praktiken klar då nyemissionen är ga...

DIBS - IKEA

PE
pechan

0 comments

DIBS offentligör idag ett mycket viktigt sammarbete, med Sveriges mest älskade företag; IKEA. Det är extremt positivt att se hur det hårda arbetet med att värva de lite större kunderna har gett result...

Eastpoint - lägesrapport

MI
michekarls

0 comments

Det har gått ca 1 vecka sedan jag skrev min rapportkommentar (http://www.redeye.se/medlemsanalys/18891) och jag känner att det är dags för en uppdatering nu. Imorse trillade följande nyhet in: "Getu...

Det var ett himla tjat om Björn Borg

SW
swinglady

0 comments

Björn Borg hör man överallt, Odd Molly, RNB. Och för all del Hennes & Mauritz. Hur bra de än går, så tänker jag inte "aktier" när jag hör de företagsnamnen. I alla fall inte "tillgångar", "fasta v...

Uppsidan i Björn Borg

JA
jara

0 comments

Efter att ha läst ett inlägg från användaren ”Finansmannen” på BS framstår Björn Borg, om det nu är möjligt, som ett riktigt guldföretag. Inlägget handlar om hur företaget skulle gynnas positivt om de...

Fältet i Stockholm

XA
xavi

0 comments

Nu hemkommen efter helgen i Stockholm. Hälsade på min bror där. I går gick vi på stan för att kolla i affärer och bara slappa. Gick till Björn Borgbutiken i Skrapan och Sturegallerian. De butikerna är...