Det var ett himla tjat om Björn Borg
2007-11-26 13:00, Edited at: 2010-06-11 10:52Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.
Björn Borg hör man överallt, Odd Molly, RNB. Och för all del Hennes & Mauritz. Hur bra de än går, så tänker jag inte "aktier" när jag hör de företagsnamnen. I alla fall inte "tillgångar", "fasta värden" och liknande. Jag tänker mer på tillfällig slit och släng, trender, tvära kast, och därmed aktier som svänger mycket, dagssländor.
Jag inser att jag måste tänka om. Det är inte bara ABB och Sandvik och SCA som är "riktiga" företag, riktiga aktier, det finns andra också.
Läkemedelsbolag förstås, det tycker jag är beständigt, folk kommer alltid bli sjuka, vi kommer att satsa mer på vår hälsa. Vi kommer att kräva mer. Det vill vi ju med kläder och mode också, ha. Man behöver bara kolla utbudet av veckomagasin i en vanlig mataffär så inser man vad hemskt många är intresserade av.
Jag köpte, efter stort inre motstånd, H&M. Och vad har hänt?! Jo de har gått ner 5 % sen dess. De andra aktierna har gått bättre, med undantag för Studsvik.
Det är kanske helt enkelt så att klädföretag inte är något för mig? Å andra sidan, min yrkesutövning förbjuder mig att dra slutsatser på ett sådant magert underlag. Jag ska hålla ögonen öppna och tänka lite mer.