Existentiell frågeställning
Med risk att kasta stenar i porslinshus... Det går inte att ungå att Borg ser ut att vara en riktig poppisaktie här på detta forum men även andra. Ganska naturligt kanske med tanke på dels kursutveck...
Med risk att kasta stenar i porslinshus... Det går inte att ungå att Borg ser ut att vara en riktig poppisaktie här på detta forum men även andra. Ganska naturligt kanske med tanke på dels kursutveck...
Oj det har gått ner väldigt mycket i de senaste tiden. Kreditoron har satt sina spår och skrämde iväg många investerare från börsmarknaden. Jag anser det är överdrivande. P/e-talet på Stockholmsbörse...
ska vi väl undvika att tala om alltför mycket på denna aktieblogg. Jag menar väl då egentligen partipolitik. I Sverige är sedan flera årtionde tillbaka alla överens om att marknadsekonomin är överlägs...
Kreditkrisen som upptäcktes i USA har påverkat världens börser negativt i snart en månad. Idag steg börsen kraftigt och ikväll så står de amerikanska börserna också på klart plus. Är det nu så att kri...
Kan ej undvika att se den tydliga linjen Scania har just nu. Som jag tidigare nämnt kommer det med stor sannolikhet ett bud (kan ske i vilket ögonblick som helst). Att jag delar med mig denna informat...
Läser att många hoppas på en räntesänkning i USA (som till stora delar tycks nu vara inprisad hör jag på CNBC). Detta efter att räntan sänkts med 0,75% redan. Jag undrar om det inte är att be om konst...
Såg att den amerikanska näthandeln sålde för 733 miljoner dollar på cybermåndagen. En ökning med 22% jämfört med samma tid förra året. Det finns alltså fortfarande muskler over there.. En kanondag ida...
För ett tag sen köpte jag lite aktier i Glycorex Transplantation, ett bioteknikföretag verksamt inom området organtransplantation. Deras huvudprodukt är Glycosorb som minskar risken för avstötning av...
Jaha efter en tids frånvaro ser man att inget väsentligt har hänt. Börsen fortsätter att dala och Stockholmsbörsen är den klart sämsta. Allt är som det ska med andra ord. Bortsett från idag dfå kurser...
Den senaste tiden har börsen utvecklats som i en skräckfilm. I alla fall för mig som en nybörjare inom aktiehandel. De senaste veckorna har jag funderat på om jag borde vara rädd och stiga ur eller sk...