Förlösande
Så kändes det verkligen för mig igår. Jag har länge tjatat om Countermine och deras genombrott i Libyen. Tyvärr hände ingenting. Vecka efter vecka gick och aktiekursen sjönk och sjönk. Jag tappade mod...
Så kändes det verkligen för mig igår. Jag har länge tjatat om Countermine och deras genombrott i Libyen. Tyvärr hände ingenting. Vecka efter vecka gick och aktiekursen sjönk och sjönk. Jag tappade mod...
Sandvik har nu fallit med över 26 procent sedan toppen. Det känns överdrivet på en sådan stabil klättrare. Ett klart långsiktigt köptillfälle.
Ingen kul blogg att skriva men har man varit och skrivit om morgonens pressmeddelande är det väl rimligt att följa upp kvällens. I ett pressmeddelande efter stängning meddelar Epicept att man genomfö...
Epicept steg på börsen idag p.g.a av positiva uttalanden av VD:n ang Ceplene. En raket som misstände rejält. Nu är de ju så att Merrill lynch säljer av kopiösa mängder sen en tid tillbaka och styr kur...
Epicept är i vinnarhålet, än så länge idag, efter att man innan öppningen lämnat information om vad bolaget kommer presentera på nästa veckas ASH-möte (American Society of Hematology). För den invigde...
Jag hinner inte med i svängningarna. Aktier i ropet igen skriver Dagens Industri i en artikel idag, och refererar till två investmentbanker. I fredags trodde Citigroup, i samma tidning, på börsrally....
Idag ser jag ytterligare ett exempel på journalistik där man tar upp att allt fler väljer att handla sin julklappar på nätet; http://www.aftonbladet.se/pryl/article1307277.ab. Vi har redan fått indika...
Äntligen måndag igen! Grått väder idag trist för själen. Men det är tre veckor kvar till julafton. Man känner sig inspirerad och funderar på vilka julklappar vi ska köpa till sina kära och nära. Någo...
Mina tankar för hur förra veckan skulle utveckla sig blev inte riktigt så som det tillslut blev. Borg kom aldrig upp i 120kr men väl till 118kr efter en liten eftermiddagsrusning på fredagen. Förra ve...
Det ser ut att bli tuffare att övertyga säljarna att fortsätta sitta på sina aktier. Ganska naturligt efter en snabb uppgång och nog kan börsen stå inför nya istider. Förhoppningsvis av kortare karakt...