Community posts

Förlösande

GL
glepar

0 comments

Så kändes det verkligen för mig igår. Jag har länge tjatat om Countermine och deras genombrott i Libyen. Tyvärr hände ingenting. Vecka efter vecka gick och aktiekursen sjönk och sjönk. Jag tappade mod...

3,92 %..

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Epicept steg på börsen idag p.g.a av positiva uttalanden av VD:n ang Ceplene. En raket som misstände rejält. Nu är de ju så att Merrill lynch säljer av kopiösa mängder sen en tid tillbaka och styr kur...

Epicept flyger

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Epicept är i vinnarhålet, än så länge idag, efter att man innan öppningen lämnat information om vad bolaget kommer presentera på nästa veckas ASH-möte (American Society of Hematology). För den invigde...

Köpa eller sälja?

SW
swinglady

0 comments

Jag hinner inte med i svängningarna. Aktier i ropet igen skriver Dagens Industri i en artikel idag, och refererar till två investmentbanker. I fredags trodde Citigroup, i samma tidning, på börsrally....

Julhandel blir e-handel

PE
pechan

0 comments

Idag ser jag ytterligare ett exempel på journalistik där man tar upp att allt fler väljer att handla sin julklappar på nätet; http://www.aftonbladet.se/pryl/article1307277.ab. Vi har redan fått indika...

Återtåget!

JA
jara

0 comments

Mina tankar för hur förra veckan skulle utveckla sig blev inte riktigt så som det tillslut blev. Borg kom aldrig upp i 120kr men väl till 118kr efter en liten eftermiddagsrusning på fredagen. Förra ve...

Tredje gången gillt?

NE
nejab

0 comments

Det ser ut att bli tuffare att övertyga säljarna att fortsätta sitta på sina aktier. Ganska naturligt efter en snabb uppgång och nog kan börsen stå inför nya istider. Förhoppningsvis av kortare karakt...