Epicept steg på börsen idag p.g.a av positiva uttalanden av VD:n ang Ceplene. En raket som misstände rejält. Nu är de ju så att Merrill lynch säljer av kopiösa mängder sen en tid tillbaka och styr kursen lite som dom vill..Vi kan ju egentligen bara spekulera i varför dom gör det. Idag prånglade dom ut 740.000 st på bara 3-4 tim handel. Inte dåligt. Blankar dom ? Kanske. Arbitragehandel ? Kanske..En sak minns jag alltför väl och det var veckorna innan Maxim skulle komma ut med data om Ceplene så blankades Maxim kraftigt av bl.a Amerikanska hedgefonder och vi vet ju alla hur det gick . Hade dom info som ingen annan hade ? Man bör som sagt inte sitta alltför tungt i Epicept om man är det minsta konspiratoriskt lagd. Tänk om Merril lynch har fått nys om att något är galet med Ceplene. Nu tror jag och många med mig, att Epicept knappast drar en ansökan till Emea om man inte har rejält på fötterna. Lite handlat till den långa portföljen blev det idag. Bl.a Morphic…Några till ungarna också.. Det blir en lång väntan tills vi vet om Ceplene blir godkänt och innan dess så gör Merril som dom vill med kursen. Så det är bara att vackert sitta oh titta på och trada mellan våg o topp och sedan hoppas på det bästa. Nu håller vi tummarna…. Kalles farsa
3,92 %..
PLEASE NOTE: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.