PledPharma - starkt köpläge efter nedgång
Yellen har meddelat om en höjning i FED's ränta. Sverige avvaktar men kan komma att höja räntan relativt snart och fortgå i stegvisa räntehöjningar. Konjunktur-oberoende aktier såsom läkemedelsföretag...
Yellen har meddelat om en höjning i FED's ränta. Sverige avvaktar men kan komma att höja räntan relativt snart och fortgå i stegvisa räntehöjningar. Konjunktur-oberoende aktier såsom läkemedelsföretag...
Jag tänkte lägga fram ett försäljningsunderlagg som komplement till ett rimligt börsvärde åt Finepart.
2016 var året rymden kom på tapeten som investeringstema på Stockholmsbörsen. GomSpace var först ut i somras och efter en tvekande start har aktien stigit kraftigt. Näst på tur är ÅAC Microtec som bör...
Förord Mina analyser är grundade på fundamentala värden i bolagen och mina egna subjektiva bedömningar. Jag är ej en professionell rådgivare och således skall mina analyser inte betraktas som forme...
Shamaran som är ett oljebolag verksamt i Kurdistan ser nu äntligen ljuset i tunneln. Efter år av förseningar och hinder så är nu vägen äntligen fri för produktionsstart i början av nästa år.
Finepart tillverkar och säljer mikrovattenskärare med hög precision. En vattenskärare fungerar så att man under högt tryck (4000 bar) formar en tunn skärstråle av vatten och sand. Fineparts maskin s...
Rymdaktie blir favorit bland spekulanter?
En av mina utvalda aktier (läs min profil) ZetaDisplay, som jag nyligen nämnde i mitt inlägg “att ta rygg på bra Investerare” har förändrings signaler som jag tycker passar in på Proffsets tips.
FrontOffice Nordic AB (FRNT MTF B) är ledande inom företagsrekonstruktioner och erbjuder tjänster inom bland annat ekonomi, juridik och finansiering. Bolaget använder sig av en egenutvecklad teknisk p...
Eyetracking-företaget Smarteye har noterats. I samband med notering så tog man in sammanlagt 80,5 Mkr och erbjudandet övertecknades med hela 800 procent. Utav bas-erbjudandet så tecknade Floriertransf...