krispaket Saab/Volvo
Krispaket för framtidsenergi USA och Saab/Volvo Ny energi, ett paradigmskifte, det är hög och rätt tid nu. Risken är stor att biljättarna i USA bl.a Ford och General Motors går i konkurs Även om de...
Krispaket för framtidsenergi USA och Saab/Volvo Ny energi, ett paradigmskifte, det är hög och rätt tid nu. Risken är stor att biljättarna i USA bl.a Ford och General Motors går i konkurs Även om de...
De dåliga rapporterna duggar nästan lika tätt här som för bostadsmarknaden. DN rapporterar idag att Elektronikkedjor tjänar mindre på kundlån. Tydligen rasar intäkterna för Siba, Elgiganten, OnOff. En...
Den andra kommentaren till mitt senaste inlägg visar att fler har samma problem som jag. Många blir upprörda eller till och med arga när man upplyser dem om hur den ekonomiska framtiden med största sa...
Kommer ni ihåg när staten räddade det amerikanska finansinstutet AiG. Det fick inte falla enligt myndigheterna. Det visade sig att AiG som försäkringsbolag inte bara gjort hemförsäkringar och liknande...
Vi känner alla till hur ompaketeringen av huslån i framförallt USA (värdepapperisering) skapat ?giftiga? värdepapper i bankers böcker över hela världen. Frågan är nu om samma sak kommer att hända på a...
Nyheterna duggar tätt om problemen på bostadsmarknaden. Igår hade DN en artikel om att allt fler som köpt en ny bostad sitter fast med sin gamla för att de inte lyckas sälja. \"Många med dubbe...
Jag har tidigare nämnt att utvecklingen de senaste åren påminner rätt mycket om hur det såg ut under 70-talet och tänkte resonera lite kring det. Mer specifikt så är det perioden 1966-74 jag har rikta...
Det var en nyhet jag trodde man skulle få vänta på åtminstone ett år! YIT presenterade igår ett byggkontrakt på nya hyreslägenheter värt ca 14 miljoner euro. Beställare är ICECAPITAL och deras fastigh...
Sedan min förra köprekommendation är Axis ned med 2% samtidtigt som börsen i övrigt fallit med nästan 30%. Trots den relativa överavkastningen är jag fortsatt positiv till aktien.
Allra först får den köpa som bjuder mest. Det visste du förmodligen redan. Men om två köpare bjuder samma pris, går den före som har samma mäklarfirma som säljaren. Det gör att proffsen kan tränga si...