Community posts

Malka oil köpläge?

HA
harre34

0 comments

Fick en kommentar från Krisoffer Petren om jag ville titta på Malka oil. Tilllägas jag äger inte aktien. Vid första anblicken ser det inte bra ut. Men tränger man lite längre ner bland alla rapporter...

Mellandagsrea

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Man borde införa mellandagsrea på börsen. Det hade smakat fint med lite rabatter på 30-50 % på alla aktieslag. Jag kan redan se skyltningen där det står, Allt ska bort ! Total depårensning p.g.a nya s...

Grossister, reklam och tidskrifter

FL
flute

0 comments

Under julhelgen har jag träffat och pratat lite med folk jag inte samtalat med på länge. Ekonomi kommer ofta upp som ett självklart samtalsämne i dagens läge. En vän till mig, egen företagare (frisör...

Folkomröstning

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

En svensk affärstidning hade för någon månad sedan en rubrik på första sidan: Nu har 280 svenskar avgjort vår energi-politik för flera decenier. De röstande hade fått rösta i folkomröstning i den li...

Pensionen i dag och i morgon

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Jag läser i DN och andra organ att de allmänna pensionerna 2010 kommer att minska. Spärren slår till. AP-fonderna har ju förlorat flera hundra miljarder kronor det senaste året på aktieäffarer och all...

Gazprom hotar Ukraina

FL
flute

0 comments

För andra gången på tre år kan nu gasleveranserna från Ryssland till Ukraina stängas av p.g.a. Ukrainas obetalda gasräkningar. Ett redan hårt trängt land drabbas isåfall ytterligare. För den som har...

Desperat mellandagsrea i elektronikbranschen

FL
flute

0 comments

Som jag misstänkte har årets julhandel i Sverige inte varit någon höjdare för vissa branscher. Få har nog missat elektronikbranschens desperata reklamkampanjer för sina mellandagsreor - reklamcitaten...

Problemländer på horisonten

FL
flute

0 comments

Häromdagen skrev jag: \"Ett antal länder befinner sig mer eller mindre på (eller över) gränsen till ekonomisk kollaps eller valutakollaps. Just nu får de nödhjälp, men det är som jag ser det åtgä...

Saudiarabien

FL
flute

0 comments

Nu är jag tillbaks efter några dagars influensa... Cornucopia har idag en oerhört läsvärd artikel om de problem Saudiarabien står inför p.g.a. de låga oljepriserna. Även Brad Setser tog upp ämnet för...

Dags att summera 2008

EV
evilsteff

0 comments

För de som är nya till bloggen eller inte läst under så lång period har jag sammanställt en del inlägg jag skrivit under året, se längst ned. Det är inlägg jag själv tycker är de viktigaste och mest i...