Ericsons inkomster
Det här är min tredje blogg om Ericssons resultat för verksamhetsåret 2008. Det är stimulerande att Greger Johansson och iTrader skrivit så initierade inlägg. Jag skall återkomma till deras synpunkt...
Det här är min tredje blogg om Ericssons resultat för verksamhetsåret 2008. Det är stimulerande att Greger Johansson och iTrader skrivit så initierade inlägg. Jag skall återkomma till deras synpunkt...
Som iTrader noterade har valutaeffekterna haft stor effekt på Ericssons Q4-rapport....och kommer att fortsätta ha det under H1'09. Dock så är det en mycket komplicerad effekt att exakt modulera som ut...
Ericsson tryckte åter till blankarna genom att dels rapportera tidigare än väntat och dels mycket bättre än väntat! Kursen flög igår och ingen vet väl om det var glädje över rapporten eller en s.k. "s...
Det här är min andra blogg om Ericssons resultat. Se blogg i går (21/1 2008). När jag tittar på Ericssons rapport blir jag skrämd. Jag blir skrämd för att Ericssons ledning är så fräcka att de presen...
En liten sammanfattning med kommentarer. I måndags uppskattade Royal Bank of Scotland (RBS) att deras förlust för 2008 skulle bli den största någonsin för ett brittiskt företag - mellan 22 och 27 mil...
Jag har tidigare kommenterat Ericsson och förundrats över Svenskarnas negativa inställning till sina egna flaggskepp. Någon utav sidans flitigare bloggare skrev för inte så länge sedan att en vinstva...
I bland får man känslan att stockholmsbörsen är ett kassino en börs. Läser i eskilstuna-kuriren (21 jan) om en kvinna i kvicksund som förlorade 1.4 miljoner på en dag. när hon handlade vodstock gas ak...
Jag läser i DI (21/1 2009) sedan Ericssons resultat kommit. I onsdagens tidigarelagda rapport presenterade Ericsson ett av bolagets bästa kvartal någonsin. Men Carl-Henric Svanberg vill inte se resul...
Kan bara berätta för er att det finns en bra reflektion om investerarna på Wall Street. De stökar till med aktierna hela tiden. Kraftigt upp och sedan ner! "Som en frisläppt hund springer runt och pi...
Så kom det i dag, dagen den 21:a Januari ett efterlängtat besked: Efter mellan 1-2 år, kanske ännu längre, mottogs beskedet med en lättnad för de som varit involverade i TT det senaste året - Europei...