Community posts

Ytterst oansvarigt av SEB

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

När jag läste om att SEB begärt ta in 15 miljarder kronor i nyemission har fått mig tappa förtroendet för SEB. Det handlar om bankledningens ansvar för kapital och tillgångar som måste vårdas varsamt....

Let the war begin..

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Jag skrev i bloggen "Protektionismens altare" om den eventuella klausulen som det viskades om i det amerikanska räddningspaketet om, att det bara fick köpas järn och stål samt annat material tillverka...

Biophausia (TA)

WA
www.axier.se

0 comments

Biophausia, BIOP, Small Cap Biophausia tillhör en sektor som på senare tid har varit riktigt het. Aktien har haft det tufft under föregående år och har likt många småbolag bottnat kring årsskiftet. S...

Ökar eller minskar inkomstskillnaderna?

FL
flute

0 comments

Med anledning av att LO kom med en uppdaterad rapport om maktelitens löner skrev LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin och avtalssekreteraren Per Bardh en debattartikel i DN om detta. Rapporten räknar på...

Vad är klockan?

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Den här klockan hade jag inte sett tidigare förrän jag i kväll tittade på www.skandia.se och deras hemsida. Det var direktören för Catella Stefhan Klang som presenterade den på Skandias hemsida. Ste...

Krasch på väg (2009)

19
19ac066973ee

0 comments

jag skrev igår att man ska sälja men tog bort inlägg från redeye på grund av mina dåliga svenska men en gång till skriver jag värför det bli krasch på börsen? 1-deflation oro 2-minskade vinst av mes...

Bra av DN om SAS

FL
flute

0 comments

Jag hann inte läsa den förrän nu på kvällen, men noterar att Dagens Nyheters huvudledare \"Staten ska inte flyga\" idag har sällsynt vettiga åsikter om SAS, som till stor del rimmar väl med mi...

Pumpa upp de fallande bopriserna!

FL
flute

0 comments

Jag läser idag att enligt bolåneföretaget SBAB:s mäklarbarometer spår mäklarna stigande priser på både bostadsrätter och småhus under årets första kvartal. Det lät ju positivt. Fast läser man lite nog...

Karo, rapportförväntningar

KR
krax

0 comments

Bolagets bokslut ska redovisas på fredag, rapporter från bolag i sektorn bjuder sedvanligt sällan på överraskningar eftersom fokus ligger kring forskningsresultaten men man kan ju ändå ha lite förvänt...