Revolutioner över hela världen
Den danske banken SAXO hade sin chefekonomi Stockholm i dag (9/2 2009). Han spår att det kommer att hända mycket i världen det närmaster året på grund av finanskrisen. 1) Han tror att den iransk...
Den danske banken SAXO hade sin chefekonomi Stockholm i dag (9/2 2009). Han spår att det kommer att hända mycket i världen det närmaster året på grund av finanskrisen. 1) Han tror att den iransk...
Jag är just hemkommen från hotel Anglais i Stockholm där danska SAXO-bank bjöd på investeringskväll. Jag var inbjuden genom www.borstjanaren.se. Det var en fantastisk upplevelse att få lyssna till S...
Svettet forcerar längs ögonvrån, ådrorna på plats och klockan är 08.45 callen är öppen. Dagens agenda rullar om och om igen i den vänstra delen av hjärnan och siffrorna i den högra. H&M har rappo...
Oskar Fredrik Renvalls metod att värdera aktier bygger på formlen (P/E) x (p/s) ------------------- Kurs /Eget kapital Förenklar man den får man följande formel: Kursen x Eget kapital ----...
Svedbergs aviserar bättre tider, hösten 2009. Riktkursen sätts till 35 kronor.
Andra AP-fonden rapporterade i fredags en förlust på 24% för 2008. Fonden minskade med 54 miljarder kronor från 227 miljarder kronor i slutet av 2007 till nu bara 173 miljarder kronor. Fonden är därme...
Idag gick startskottet för The 11th BIO CEO & Investor Conference i New York. För alla som inte finns på plats bjuder konferensens webcast sändningar på en bra möjlighet att lyssna till ett stort...
Jag har varit i kontakt med Torsten Rosell som är styrelseordförande i Impact Coatings (IC). Mina frågor behandlade främst marginaler då detta är den punkt som jag som investerare vet minst om när de...
Spelbolagsaktier rusar som väntat vidare idag och korrigeringen av de låga värderingarna fortsätter. Utveckling hittills 2009: Betsson + 22 % (rapport 13/2) Entraction + 48% (rapport 25/2) Net Enter...
Så här ligger det till just nu! Under dag 8 så gjorde jag en stor förlust och backade så att jag låg -50 kr, totalt! Detta skedde pågrund av ett köp i Epicept som rasade den dagen ganska kraftigt. S...