Post entry

200 kr om dagen - dag 8,9 och 10

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Så här ligger det till just nu!

Under dag 8 så gjorde jag en stor förlust och backade så att jag låg -50 kr, totalt!

Detta skedde pågrund av ett köp i Epicept som rasade den dagen ganska kraftigt. Så här gick det till.

Jag började att köpa när aktien hade gått ner ungefär 10-13 % då jag skymtade en botten. Detta stämde i det korta loppet och aktien gjorde en liten rekyl uppåt. Men jag antar att jag har blivit lite påverkad av er som kommenterat bloggen och jag försökte få till en större vinst än vanligt, så jag behöll den.

Eftersom det gått ganska bra det senaste så litade jag nog lite för mycket på mig själv och la ingen stopp loss, vilket jag alltid annars gör.

När aktien fortsatte falla så brukar vanligtvis stoplossen gå igenom även om jag vill det eller inte. Men det är det bästa för att minimera förlusterna.

Nu hade jag ingen och aktien föll ganska hejdlöst. Sedan stabiliserade sig kursen och jag tänkte, detta är en ny botten och höll kvar aktierna. Hade min stop loss gått igenom hade jag inte köpt här eftersom jag brukar vara väldigt försiktig med att köpa tillbaka aktier om den inte visar upp ett bra stöd.

Sedan föll aktien ännu mera och det hela blev en ond spiral.

Dagen efter(dag 9) så gjorde jag ingen affär utan använde dagen till att försöka förstå vad som gick fel.

Men jag har absolut inte gett upp och därför kommer dag 10 här:

KARO - Köpte - 1300 - 10,45 kr

KARO - Sålde - 1300 - 10,80 kr

KARO - Summa: 415 kr

Karo Bio föll under morgonen och jag såg ett bra tillfälle när aktien låg runt 10,35 - 10,40. Sålde sedan på 10,80. Den var uppe på runt 10,85 med vågade inte chansa på att den skulle gå igenom där.

KARO - Köpte - 1300 - 10,40 kr

KARO - Sålde - 1300 - 11,00 kr

KARO - Summa: 740 kr

Den låg länge runt 10,35 och jag tänkte jag skulle köpa där men var ganska försiktig när den sedan steg till 10,45 så passade jag på att köpa när den dippade på 10,40, detta är den bästa affären jag gjort hittills!

Summa för dag 10: 1 155 kr

Mål efter 10 dagar: 2000 kr

Summa efter 10 dagar: 1 105 kr

Trots den förödande torsdagen så har jag nog lärt mig något av det och hoppas att jag kan rädda detta!

Ps. Jag jobbar som bartender, det fungerar fint att trada på dagen :) D.s

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?