Rannsakning
Jag har under min tid so far skrivit tolv st (12) rekommendationer på forumet under flaggen analyser. Jag har räknat bort dubblarna. Det ser ut som följer nedan i fallande ordning... Tanganyika oil :...
Jag har under min tid so far skrivit tolv st (12) rekommendationer på forumet under flaggen analyser. Jag har räknat bort dubblarna. Det ser ut som följer nedan i fallande ordning... Tanganyika oil :...
Tele 2 76,50 kr - Vi ser ingen påverka alls av den ekonomiska nedgången ännu, säger VD Harri Koponen. Mobilkunder som är priskänsliga väljer gärna Tele2, och försäljningen under fjärde kvartalet...
Hej Det finns många tusen skäl idag att inte vara positiv på börsen närmare tiden . Orsaken för hela detta kollaps för ekonomi är att världen har inte fattad att det finns koppling mellan import och...
Ni måste förstå att dom flesta hade ute dass på landet. Tänker på 1940-50 talet när det var ner i mot -40 grader kallt ute och gå på toaleten. Så 1955 när farfar drog in vatten ansågs det var en otrol...
Det var inte så länge sen svergies bönder använde oxar i jordbruket. Dom flesta av svergies befolkning bode ute på landet. Min pappa som är 72 år har varit med om en utveckling som har varit enorm dom...
Jag träffade just en granne som drömmer om det stora klippet när de kommunalt ägda bostadsbolagen omvandlar till bostadsrätter. Men detta är ju slut på nu, sa jag. Stockholms kommun har ju beslutat a...
Nedanstående är en åsikt bland flera. Men en åsikt som jag personligen kan skriva under på. Sedan finns det förstås de som har andra ideer och vad som är rätt eller fel vet ingen idag. Det kan bara fr...
Det var den kände musikförläggaren Stikkan Andersson som skall ha sagt: - Folk är inte så dumma som man tror, dom är dummare! Jag har alltid hört uttrycket om börsen och samhället: - Det är...
Sedan börsnotering 1995 har Pricer haft ekonomiska svårigheter. Under år 2007, alltså ca 16 år efter att bolaget grundades(1991) kom så den första vinsten, hand i hand med krisen.
Efter den kalla och stundtals hårda hösten och vinter (för världens börser iaf) har jag börjat smått förebereda mig för våren och dragit igång en riktigt vårstädning i min portfölj. Till min förvåning...