Community posts

WESC

HA
hammurabi

0 comments

Namnet är svårt att uttala men en sak är säker, varumärket är hett på landets skolgårdar. Vi som arbetar inom skolans värld har sett mode komma och gå. För 2-3 år sedan var Björn Borg det hetaste var...

Missar Conan helt?

BE
bellatore

0 comments

Funcom har rapport nästa måndag och som jag skrev tidigare verkar marknaden inte ha några större förhoppningar om intäkter. Kursen ligger i skrivande stund på 4NOK och bolaget handlas fortfarande unde...

Guld och silver (del 2)

FL
flute

0 comments

Guld och silver del 2 - den senaste prisutvecklingen Läs gärna del 1 först för att få lite längre bakgrundshistoria om guld och silver. Ingen ekonomiintresserad har väl missat hur priserna på guld o...

Är ni trötta på låga bankräntor?

74
740976b4b6a6

0 comments

Jag har en idé om hur man kanske skulle kunna hjälpa en del företag på traven samtidigt som vi småsparare får bättre avkastning på våra pengar. Idén bygger på två antaganden: 1) Att svenska för...

Stabila Kesko?

IT
itrader

0 comments

Kesko anses vara ett av de mer stabila bolagen på finska börsen och därför accepteras en ganska medioker lönsamhet. Efter gårdagens försäljningssiffror kanske man borde ompröva stabiliteten? Matförsäl...

RnB- Segerglädje för tidigt

AK
aktiealex

0 comments

RnB-Aktien har stigit med ca 80 procent på stockholmsbörsen, och har på så sett revanscherat sig från förra årets kraftiga nedgång. Rnb har haft en hög volalitet på börsen och man bör vara försiktig m...

Stor risk för ras i veckan

AK
aktierandstuff

0 comments

GM är nu återigen riktigt illa ute och överväger konkursskydd för att kunna driva vidare företaget. Detta skulle då innebära att man skulle likvidera de tillgångar som går med förlust, bland annat SAA...

200 kr om dagen - dag 13 och 14

DO
dojch

0 comments

Eftersom jag har haft mycket att göra den senaste veckan har trading hamnat lite i skymundan. Detta pågrund av mycket jobb och skola. Så detta "experiment" får inte riktigt en fare chans. Men men, här...