ÅAB beger sig västerut
Igår bekräftade Ålandsbanken köpet av Kaupthing Sverige eller rättare sagt russinen av forna Kaupthing Sverige. ÅAB tar över private banking, förmögenhetsförvaltning och institutionell aktiehandel. Hu...
Igår bekräftade Ålandsbanken köpet av Kaupthing Sverige eller rättare sagt russinen av forna Kaupthing Sverige. ÅAB tar över private banking, förmögenhetsförvaltning och institutionell aktiehandel. Hu...
Swedbank står för 3 procent av Ukrainas kreditmarknad. Då känns det inte så bra att Fitch har sänkt deras kreditbetyg och S&P lutar åt att göra det samma. Att finansministern har hoppat av är lite...
Då var det dags får den kvartalsvisa uppdateringen av mina favoritaktier. Denna gång har jag jämfört börsen och mina favoritaktier från det att jag senast uppdaterade portföljen den 18 nov-08 tills id...
I lördags beordrade Ecuadors President Rafael Correa att spanska oljebolaget Repsol-YPF och franska oljebolaget Perenco snarast ska betala in obetalda skatter. Det hela bottnar i ett beslut från 2007...
Nassim Nicholas Taleb, som skrivit den omtalade boken \"The Black Swan\", och Nouriel Roubini, känd för att ha förutsagt den nuvarande krisen, är idag två heta namn inom ekonomi. Häromdagen in...
Bloggsignaturen "aktiealex" är orolig över sitt innehav i EpiCept och jag kan ärligt erkänna att det är jag med, men min specifika oro förklarar jag dock längre ner i denna blogg. En sak är dock säker...
Sitter nu på Biblioteket. En adapter till min dator har gett upp. Det blir till att skaffa en ny, vilket kan ta någon eller några dagar. Inlägget kan ses som en påminnelse om att tekniken inte alltid...
Idag lade jag allt annat åt sidan och fokuserade på tradingen. Tänkte att jag skulle testa en liten ny taktik. Det gick så där, många affärer blev det iaf. ODD MOLLY - Köpte - 100 - 77,25 kr ODD MOL...
Skrev för ett par veckor sedan om hur stark epicept aktie var som steg med hela 32 procent. Veckan efter så föll den med hela 30 procent. Jag tror att jag nog inte var ensam med att tror att aktie nu...
Eurocine´s rapport visar att bolaget har långt till utvecklade vaccin. Risken för nyemissioner är stor och rekomenderar sälj.