Exini - genombrott
Jag stångar huvudet blodigt när jag rekommenderar Exini. Men någon gång måste det ta fart. Idag har bolaget levererat ett genombrott för Exini heart i Japan. Ordervärdet är totalt ca 50 MSEK. Bolaget...
Jag stångar huvudet blodigt när jag rekommenderar Exini. Men någon gång måste det ta fart. Idag har bolaget levererat ett genombrott för Exini heart i Japan. Ordervärdet är totalt ca 50 MSEK. Bolaget...
Jag hade nöjet att träffa Transcoms VD Johan Eriksson samt IR Stefan Petterson förra veckan. Vår diskussion bekräftade min tes att Transcom är på väg ut ur krisen, att bolaget kan fortsätta växa relat...
Q2: Intäkter 41,8 Mkr, EBITDA -0,5 Mkr och orderingång 47,9 Mkr Att jämföra med Q1 i år som visade intäkter 28,5 Mkr, EBITDA -4,2 Mkr och orderingång 33,3 Mkr. Intäkter alltså +46,7%! EBITDA rejäl för...
SSAB är den aktie som blankas i augusti. . Kursen är ju nedtryckt redan i dag, men några spekulerande hedgefonder anser att den skall ned ännu mer.
Spekulativt köp i aktier som Net Insight och Bioinvent med världsledande kompetens och teknologi men fördröjt genombrott.
Sommarhettan är över, kan min slöa portfölj vakna till liv?
Marknads analys för vecka 35
När jag började skriva här på Redeye fanns Kim Dahlström redan där. Lika uppskattad som skribent då som idag.
Mavshackhalvårsrapport var sämre än väntat. Koncernens intäkter landade på 2 045 139 kr. Koncernens kostnader på 7 136 121 kr Resultatet efter skatt för koncernen uppgår till -5 328 140 kr. Det verka...
Lilla Cortus med de stora möjligheterna kommer skicka en fungerande 500 KW -anläggning till Kalifornien Ordervärde 27 Mkr om den fungerar. Det har den gjort i Köping. Så den duger nu även som första i...