Sälj Stora Enso-aktien
Aktieinvesterare verkar hysa framtidshopp om papperstillverkaren Stora Enso vars börskurs stigit kraftigt. Är aktien fortfarande köpvärd?
Aktieinvesterare verkar hysa framtidshopp om papperstillverkaren Stora Enso vars börskurs stigit kraftigt. Är aktien fortfarande köpvärd?
2014 kommer att bli avgörande för Aktietorgsbolaget Star Vault. Mortal Online släpps på Steam inom kort, efter att ha blivit framröstat av mer än 70 000 potentiella spelare. Lyckas spelsläppet är Star...
Inleder året blått, med tre olika aktier inom tre olika branscher i portföljen. Bioinvent ca 50%, Shamaran ca 25% och Sensys ca 25%, av innehavet. Alla tre aktien har potential för mångdubblande kurse...
Är aktierna i de börsnoterade bolagen Opcon (miljöteknik), Mavshack (filmer via internet) och Starbreeze (dataspel) köpvärda?
Den gamla Redeyefavoriten Questerre är på väg in i en ny BullRun. Olja och gas producerad inom nationernas gränser får allt större betydelse för den nordamerikanska ekonomin och senast idag e.m public...
SKF och ABB har utmärkt sig på ett sätt som jag trodde ej förekommer längre.
JOSAB börjar ta form! Nu utökas personalstyrkan i form av fler chefer och ingenjörer till Vataple Josab Joint Venture manufacturing samtidigt som fabriken byggs ut med över 30.000 m2 i Kunshan Kina.
Jag ämnar att i denna blogg för egen del göra en kortare analys av innehaven i min börsportfölj.
Efter att ha gjort research i PM och uttalanden från bolagen och läst ett stort antal inlagor från Shelton Petroleum till Stockholms tingsrätt och Svea hovrätt är min syn på den pågående konflikten me...
Jag har de senaste dagarna deltagit i debatten kring CLS. Min huvudpoäng är att ImILT-metoden är experimentell, vilket innebär att det är alldeles för tidigt att dra slutsatsen att metoden har klinisk...