Community posts

Välkommen Ture Tratt!

TO
Tomas Otterbeck

0 comments

På mindre än fem dagar har nu 47 bloggar skrivits på Aktiebloggen. Detta betyder att vi är uppe i samma höga tempo som i maj, vilket känns väldigt roligt. En hel del nya har tittat in under veckan sam...

Kabe: Inledande av bevakning

0B
0b85a1c07b23

0 comments

Detta inlägg kommer att handla om Kabe och till skillnad från tidigare inlägg är detta ett bolag som jag inte tidigare ”följt” i samma bemärkelse. Däremot har jag tagit in en mindre post i min portföl...

Meda - inför rapporten

YX
yxhugg

0 comments

Meda 54,95 kr Rapporten, som kommer den 3:e november, kommer att ge en fingervisning om företagets ekonomiska situation. I samband med den kan kursen komma att svänga. Tidigare var det relativt ovanl...

Southern Pacific Res.

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Brödtext : Köp oljeaktier och mindre med bröd :O) Southern Pacific Resources (STP) är ett Kanadensiskt juniorbolag inom oljesand..Köpvärt med låg värdering och en enormt bra potential till ökad produ...

6 månader plus ränta i biotech

PF
pfenix

0 comments

Diamyd Medical B 2010-04-12 KÖP 132,25 kr 2010-10-29 KURS 131,50 kr Förändring: -0,38 % Epicept 2010-04-12 KÖP 14,80 kr 2010-10-29 KURS 3,90 kr Förändring: -73,65 % Eurocine Vaccines 2010-04-12 KÖP...

Den förbjudna lågkonjunkturen

IT
itrader

0 comments

Veckans fredagspaller ska handla om den förbjudna lågkonjunkturen! Det gäller inte den Afganska börsen där parlamentet helt enkelt förbjöd börsen stänga under en viss (laglig) nivå under hösten 2008....

Negativ inledning

RE
redaktionen

0 comments

Stockholmsbörsen väntas inleda fredagen i negativt territorium. Press kommer från Asien och ledande amerikanska terminer på minus.