Community posts

Troligt med bra veckostart

RE
redaktionen

0 comments

Stockholmsbörsen väntas inleda måndagens handel i positivt territorium med stöd från ledande amerikanska terminer och positiva signaler ifrån Asien nu på morgonen.

Island och Irland

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Det är skillnad på folk och folk. Det tycker uppenbarligen finansminister Anders Borg. Sverige skulle hjälpa Island med ett lån på fem miljarder kronor. Lika mycket som nu Sverige skall låna Irland....

Jag äger inga bankaktier

SP
spartacus

0 comments

Jag har inget aktieinnehav i banker. Den enda exponeringen är via indexfonden Avanza Zero som t.ex. har Nordea bland de större innehaven. Banker generellt brukar alltid gå med vinst. Det är en i sak...

Axfood - direktavkastning på 8% !!

OL
olae

0 comments

Axfood har länge ansetts vara en av Stockholmsbörsens absolut stabilaste aktier på grund av intäkternas okänslighet mot konjunktursvängningar. Och visst kan man köpa det resonemanget, särskilt med tan...

Då var Irland klart

FR
frefec

0 comments

Så var paketet klart i Irland. Paketet är värt 85 miljarder euro och innehåller lån från EU-länder, Europeiska centralbanken (ECB) och Internationella valutafonden (IMF). Samtidigt klubbar irländska...

Goodwill på Hamburger Börs

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Jag har tillbringat två intressanta och stimulerande dagar på Hamburger Börs denna vecka. Det var som bekant Redeye som hade arrangemang där. Att dessa dagar har gott rykte märktes på den fulla salon...

Ont om plats på Malmbanan

P5
p51

0 comments

Northland Resources Planerar att trafikera Malmbanan 2013 men har de räknat med att Malmbanan måste byggas ut och att de måste kanske vara med att förskottsbetala utbyggnaden för att den inte skall dr...