Troligt med bra veckostart
Stockholmsbörsen väntas inleda måndagens handel i positivt territorium med stöd från ledande amerikanska terminer och positiva signaler ifrån Asien nu på morgonen.
Stockholmsbörsen väntas inleda måndagens handel i positivt territorium med stöd från ledande amerikanska terminer och positiva signaler ifrån Asien nu på morgonen.
Det är skillnad på folk och folk. Det tycker uppenbarligen finansminister Anders Borg. Sverige skulle hjälpa Island med ett lån på fem miljarder kronor. Lika mycket som nu Sverige skall låna Irland....
Bakgrund: Jays AB utvecklar, designar och tillverkar hörlurar och tillbehör till portabla mediaspelare såsom exemepelvis Iphone, Ipad och Ipod . Målsättningen är att utveckla ett starkt bolag och bygg...
Jag har inget aktieinnehav i banker. Den enda exponeringen är via indexfonden Avanza Zero som t.ex. har Nordea bland de större innehaven. Banker generellt brukar alltid gå med vinst. Det är en i sak...
Axfood har länge ansetts vara en av Stockholmsbörsens absolut stabilaste aktier på grund av intäkternas okänslighet mot konjunktursvängningar. Och visst kan man köpa det resonemanget, särskilt med tan...
Så var paketet klart i Irland. Paketet är värt 85 miljarder euro och innehåller lån från EU-länder, Europeiska centralbanken (ECB) och Internationella valutafonden (IMF). Samtidigt klubbar irländska...
Konceptet Margin of safety och säkerhetsmarginal vid investeringar Value investing, the strategy of buiyng stocks at an appreciable discount from the value of the underlying businesses, is one strate...
Jag har tillbringat två intressanta och stimulerande dagar på Hamburger Börs denna vecka. Det var som bekant Redeye som hade arrangemang där. Att dessa dagar har gott rykte märktes på den fulla salon...
Vilken vecka. Aktiebloggen lever verkligen sitt eget liv. Jag försökte ta igen några dagar som jag inte följt bloggen något vidare och kände mig helt överrumplad med alla information som kom in. Råvar...
Northland Resources Planerar att trafikera Malmbanan 2013 men har de räknat med att Malmbanan måste byggas ut och att de måste kanske vara med att förskottsbetala utbyggnaden för att den inte skall dr...