BlackPearl i Stockholm (del 1)
På tisdagskvällen mötte John Festival (VD) och Don Cook (CFO) ett 60 tal aktieägare på Strandvägen i Stockholm. Senare under kvällen konstaterade Festival att detta utan tvekan var det största investe...
På tisdagskvällen mötte John Festival (VD) och Don Cook (CFO) ett 60 tal aktieägare på Strandvägen i Stockholm. Senare under kvällen konstaterade Festival att detta utan tvekan var det största investe...
Följande blogg bör absolut inte göra underlag för placeringsbeslut då syftet är enbart att ge näring åt spekulationer vad som är på gång i bolaget Karo Bio…Med andra ord, rena spekulationer i konspira...
Cecilia Hermansson som är chefsekonom på Swedbank föreslår nu att ränteavdraget skall tas bort för privatpersoner och deras lån. Jag undrar om hon uttalar sig för Swedbank eller bara för sig personli...
Tänkte kliva ur den egna lilla telefonkiosken man stått i ett tag nu och se om det kanske rensar huvudet lite ändå. Har följt ett bolag en längre tid nu vars uppgift har varit att knacka sten och skap...
Oroligheterna duggar tätt på löpsedlarna. Spanien, Portugal, Irland osv. Vad skall man tro egentligen? Igår kom siffrorna över Sveriges BNP-tillväxt som var klart över förväntan. Bra och väntat säger...
Jaha, nu var det dags igen! Obducat inleder sitt pressmeddelande med "OBDUCAT AB (publ), världsledande leverantör av..." - vilket säger en hel del om bolagsledningens skeva självbild. Ni som läste mi...
Stockholmsbörsen förväntas inleda handelsdagen kring nollan. Press kommer från ledande amerikanska terminer, medan europeiska terminer ger stöd.
I förra veckan kom SinterCast med en kraftig omvänd vinstvarning som om man räknar på det skulle kunna indikerar vinster nästan dubbelt dem som Remium räknar med
I min blogg (aktiespartacus.blogg.se/) skrev jag i ett tidigare inlägg "Aktier är inte alltid en investering, många aktier är spekulation. Skillnaden ska jag återkomma till, men den är viktig." Jag s...
Inför valet och Q3-rapporten var det många aktörer som kapitulerade och tryckte ner aktien extra mycket som CSB, UBS etc. Efter rapporten började dock ENS tanka kraftigt och har köpt drygt 150 000 akt...