Nästa kris - kreditbubbla i Kina?
Vi lever i intressanta tider som alltid. Nyckeln till lyckade investeringar tror jag är att formulera tankar och strategier tidigt. Jag vet att Warren Buffett bara säger sig titta på mikro vid investe...
Vi lever i intressanta tider som alltid. Nyckeln till lyckade investeringar tror jag är att formulera tankar och strategier tidigt. Jag vet att Warren Buffett bara säger sig titta på mikro vid investe...
De senaste veckorna har en hel del politiker uttryckt rätt stor oro inför Q1/2011. Anders Borg var ut i veckan och officiellt oroade sig för de svenska bankerna. Även Gordon Brown tyckte att Europas l...
Stockholmsbörsen förväntas inleda dagen svagt positivt. Stöd kommer från ledande amerikanska och europeiska terminer på plus.
Det norska biometribolaget IDEX ASA rusade i måndags på Oslobörsen med över 40 procent vilket fick börsvärdet att överstiga 400 MSEK. Det är som en jämförelse 100 miljoner mer än vad den svenska brans...
Efter att varit minst sagt iskall på börsen ett bra tag nu har jag bestämt mig för att göra en nysatsning, skippa den oseriösa skiten med att okontinuerligt köpa och sälja småbolag till att göra en or...
Balda är ett Tyskt bolag vars core verksamhet är ganska tråkig och inte är heller går överdrivet bra. Det som inte många verkar veta är dock att de äger 16% drygt av ett Taiwanesiskt bolag som heter T...
Efter drygt två års uppehåll är jag nu tillbaka på aktiemarknaden med nya ögon, och det finns mycket attraktivt ser jag ! Det går bra för svensk industri, inget snack om det. Min senaste runda slutad...
I dag kom ett ytterst glädjande PM som gäller NeuroVives cyklosporin-A-baserade preparats potentiella förmåga att motverka reperfusionskador vid hjärtinfarkt. (Det kommer sannolikt heta CicloMulsion e...
Stockholmsbörsen väntas inleda torsdagens handel i positivt territorium efter stöd från ledande amerikanska och europeiska terminer.
I måndags öppnade Jays en konceptbutik på Ringvägen 92 i Stockholm. Som gammal controller och egenföretagare blev jag både glad men även lite chockad då jag fasar för kostnaderna och riskerna som kan...