Spekulativt köp: Blackpearl
Potential i kanadensiska oljebolaget Blackpearl?
Potential i kanadensiska oljebolaget Blackpearl?
Detta är en uppdatering från tidigare rekommendation (20140203) om att köpa guld. Guldpriset har sedan dess varit ganska oförändrat och handlas idag runt $1250. Precis som då var intresset för guld på...
I mina ögon så är Cassandra Oil rykande het och jag vågar inte föreställa mig hur kursen reagerar på de nyheterna som troligen ligger runt hörnet när aktien går upp 18% på att en reaktor lämnar Väster...
Pedagogisk videoanalys av majspriset
Efter Q2 rapporten som släpptes den 29 augusti föll aktien som mest 38% inom några få dagar. Från toppen i början av 2014 har aktien fallit 55%. Motiverad nedgång? Jag tror inte det och ska berätta va...
Ett litet försök att skissera ett negativt scenario för bolagets stora utvecklingsprogram som startar nu i höst.
Aktien i låsbolaget Assa Abloy har gått som tåget på börsen. För sent att hoppa på nu?
Kineser gör storköp av aktier. Störste ägare Mats Gabrielsson liksom IR-Chefen Nicklas Johansson likaså. Detsamma gör Bill Tunbrandt och VD Rolf Hasselström. Det kan i dessa dagar vara bra med en påmi...
Hejsan här kommer en pedagogisk video
Ett Pm har utkommit från Operatören över Crowns Sydafrika licens. Ett pm som innehåller högre estimat för möjliga reserver. Samt tydliga datum då borrningen ska starta.