Nytt liv i Active
Active Biotech är en hetare uppköpskandidat nu än före raset i morse. Ett intakt MS-projekt, en hugad budgivare och mycket pengar i kassan, borgar för en snabb uppvärdering efter dagens ras.
Active Biotech är en hetare uppköpskandidat nu än före raset i morse. Ett intakt MS-projekt, en hugad budgivare och mycket pengar i kassan, borgar för en snabb uppvärdering efter dagens ras.
Här kommer en kortare uppdatering, främst beroende på det insynsköp som gjordes dagen efter mitt förra inlägg... VD Lars Welin ökar alltså sitt innehav med 80 000 aktier, inte något jättebelopp kan t...
Är aktien i bolaget Lifco köpvärd eller ej (med mera)?
BI-1206 Beskrivning BI-1206 är en så kallad antagonistisk (blockerande) antikropp riktad mot det immunhämmande målproteinet Fc gamma receptor IIb, CD32b. Målproteinet CD32b är överuttryckt på tumörc...
Bioinvent har fört en okänd tillvaro på börsen. När andra läkemedelsbolag uppvärderas på löpande band. Ligger Bioinvent och skvalpar vid sidlinjen. Det kanske ändras nu när Bioinvent publicerar starka...
Phase Holographic inför kommande AACR
Jag besökte Euroclears offentliga datorer för aktieägarstatistik tidigare idag för att kolla av ett par uppgifter per 2015-03-31 och jag uppmärksammade då att en Peder Welin äger 141 666 aktier. Jag k...
utbildande video
Nu kan ytterligare aktier läggas till den heta listan över uppköpskandidater på Stockholmsbörsen.
Hej detta blir min första blogg på detta forum har väl främst tänkt skriva om de bolag jag är inne i för tillfället då jag gärna vill se en debatt om sådant jag kan ha missat. Är vare sig inte ute eft...