Acap Invest och Q3
Aktien har gått ner och sedan konsoliderat i knappa tre månader nu. Har inte direkt varit avsaknad av nyheter som är orsaken till den senaste tidens kräftgång. Dock har aktien gått upp mycket tidigare...
Aktien har gått ner och sedan konsoliderat i knappa tre månader nu. Har inte direkt varit avsaknad av nyheter som är orsaken till den senaste tidens kräftgång. Dock har aktien gått upp mycket tidigare...
Skanska höjer sina mål för bla marginalen för byggdelen från 3,3 % till 4 %. För bostadsutvecklingen höjs marginalmålen till 12 % från tidigare 10 %. Lyckas Skanska höja sina volymer blir detta kanonb...
Efter att ha avverkat ett arbetspass på 6 veckor på sjön med begränsad tillgång till internet har jag nu påbörjat mitt lediga pass med att studera allt jag missat. Mycket har hänt här på Redeye och må...
Hej alla ni som alltmer aktivit börjar skriva bloggar här på redeye.se. Vi tycker givetvis att det är fantastiskt roligt i många avseenden. Men som många av er redan har påpekat så strävar vi att håll...
Godmorgon! Läste flera kommentarer i aktiebloggen. Det verkar som en del av er chattar med varandra. Varför kan ni inte chatta på andra chatsidor? Här vill vi läsa aktieblogg, de som bloggar har någo...
Det börjar bli tjötigt detta men jag har idag igen ökat i Acap Invest. Det är nu mitt klart näst största innehav efter....Björn Borg (som f.ö leder överlägset). Acap köpte jag idag på dippen runt 138...
Kurs 3,10 ger p/e-tal 7,4 på beräknad vinst 2008 som enligt mina beräkningar ger en vpa på 0,42 kr... ...vilket ger riktkurs vid listbyte innan 071231 på 7,40 kr om p/e-tal 18 ska tillämpas. Är p/e-...
Varför är vi så många som verkar ha en något mer positiv syn på börsen just nu? Frågeställningen blir extra intressant i ljuset av rekordhögt oljepris, en allt svagare dollar, credit chrunch i US, smi...
NSP har som bekant fått stor uppmärksamhet på sistone och jag tror vi alla kan komma överens om att aktien är ett klockrent VG-case. Dagens uppgång var naturligtvis trevlig för oss befintliga ägare o...
Det går bra för IFS idag. Aktien steg över 4% med hög omsättning. Det ser ut att aktien är på väg att bryta ur den långsiktiga nedgångstrenden. Aktien kommer att stiga 40% i de närmaste tiden. Carneg...