Community posts

Fear Meter

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Under de senaste veckorna har räntan på en 10 åring statsobligation stigit från ca 4,05 procent till ca 4,35 procent. Med andra ord har de oroliga investerarna som hetsade upp priset på säkra räntebär...

PV Enterprise - subventionerna

89
8993caa2b013

0 comments

PV Enterprise VD sa i webbcasen här på redeye att han knappast trodde att subventionerna skulle sänkas. Jag tror han har helt rätt. Vi står inför allvarliga miljöproblem och regeringarna världen över...

Stevie Wonder och Tiger Woods

84
847b946a87c0

0 comments

För omväxlingens skull kan det vara skönt med ett gott skratt och en rolig historia, luta er tillbaka och njut. Stevie Wonder and Tiger Woods are in a bar. Tiger turns to Stevie and says, "How's the...

Ingen BORG ökning idag heller...

JA
jara

0 comments

Efter att ha sålt av lite Björn Borg aktier för 134,75kr förra torsdagen har jag försökt fiska upp dem igen på 131kr utan framgång. Samma mönster utspelar sig dagligen, aktien går upp under förmiddag...

DIBS - Ökat

PE
pechan

0 comments

Jag har under de senaste dagarna, då aktien har fallt tillbaka så smått från toppnoteringen på dryga 49 kr, i princip dubblat mitt innehav i DIBS. DIBS är i mina ögon det absolut klarast lysande case...

Björn Borg-Insiders, högrisk och tillväxt

XA
xavi

0 comments

Ser att Pernilla Groth sålt ytterligare 8900st aktier 4/10. Hon sålde 20000st 24/9. Pernilla jobbar som produktchef och hon har efter sina insiderförsäljningar kvar 24100st aktier i Björn Borg. På se...

Lite om billiga småbolag

FA
fa708529f422

0 comments

Känner mig lite småfrusen och har lite skuldkänslor för att jag ännu inte på allvar har börjat ta itu med höstarbetet hemma på gården. Stuprännorna är fyllda med löv och altanen behöver städas. Ytterl...

Elekta

84
847b946a87c0

0 comments

Jag har precis skickat in min "sena" analys om Medicinteknikföretaget Elekta. Bör förmodligen komma upp här på Redeye idag eller imorgon. Varma hälsningar /D.Öz

Odd Molly & Björn Borg

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Läste Dagens Industri till frukost. Solen skiner stillsamt genom fönstret. Doften från kaffe sprider i köket. Hittade en rubrik i rosa tidningen. "Klump i magen av bankerna" Rapportsäsongen rycker n...