Odd Molly träff hos Penser
Som utlovat så skriver jag lite från Odd Molly på Pensers småbolagsdag. Christina Tillman var på ett strålande humör när hon presenterade bolaget. Intressant var att bl.a Björn Borgs ordförande Lövste...
Som utlovat så skriver jag lite från Odd Molly på Pensers småbolagsdag. Christina Tillman var på ett strålande humör när hon presenterade bolaget. Intressant var att bl.a Björn Borgs ordförande Lövste...
En rörelsemarginal på 7,7% inom lastvagnar, en högre orderingång än väntat, bolaget höjer utsikterna för den europeiska lastvagnsmarknaden 2007/08. Det kan inte börja bättre ! Angående min tidigare a...
Ser att börserna i Svea och USA återigen åker jojjo. Detta drar som vanligt med sig alla aktier. Fina tanklägen (synd bara att jag inte har mer likvider). Midway som är ett av mina kärninnehav släppe...
Det är inte för inte att oktober brukar vara en svängig månad på börsen, det verkar som jo-jo börsen från i somras är tillbaka och det enda som kan hjälpa detta mönster är väl "som vanligt" en räntesä...
En del bloggar här på Redeye har handlat om aktier i nätspels bolag. För min egen del har jag förvånats över den ringa uppmärksamhet som skandalen i Absolut Poker har fått. Särskilt förvånande är att...
Senast jag skrev här uppmanade jag er till att inte lyssna för mycket på allmänheten och deras skrik på ras hit och ras dit. Jag tyckte att ni skulle ifrågasätta dem som höll på på det viset och istäl...
Nu har ökningen börjat på mina små guldkalvar Effnet Holding och Tripep AB (gillar även Xtracom väldigt mycket) Effnet kom med rapport idag över 16% upp på börsen efter det!! Hurra! Xtracom kommer lan...
Mina vänner jag bjuder på två kommande vinnare. Håll till godo: Först Björn Borg. Läs gärna den välskrivna artikeln på Beqouted idag och känn på potentialen. Mycket intressant och man kan bara ana hu...
När man tittar i backspegeln så visar det sig att en mängd fina svenska bolag har sålts till utländska intressenter under dom senaste sju-åtta åren.. Den jag minns först var Segerström-Svensson som Sa...
Det är mycket snack om vilka bolag som drabbas positivt eller negativt beroende på valutautvecklingen. Jag tror att det till största delen handlar om ganska naturliga bortförklaringar i brist på anna...