Kungsleden
Jag har lagt mig tung i Kungsleden. Jag gillar bolaget, dess verksamhet och historik är riktigt fin. Kungsleden är mycket aktieägarvänliga och lägger stor vikt till utdelningen. I november/december ko...
Jag har lagt mig tung i Kungsleden. Jag gillar bolaget, dess verksamhet och historik är riktigt fin. Kungsleden är mycket aktieägarvänliga och lägger stor vikt till utdelningen. I november/december ko...
Utdelningstillväxt är en mycket viktig komponent i en portfölj. Det är en mycket bra komponent för framgång i aktiesparandet. Ett bolag med i snitt 15% utdelningstillväxt är oftast en bra placering. D...
Det verkar som bli en fantastisk dag på Västkusten. Efter regn och hård blåst i natt sticker nu solen fram och visar sig från sin bästa sida. Det blr nog ut en tur med barnen idag. Skall även använda...
Under de senaste fem börsdagarna har flera aktier visat god styrka. Erfarenheten säger mig att det kan vara bra och hålla lite koll på dessa inför en eventuell vändning uppåt. De aktier som lyckas stå...
När man trodde att kreditoron var avklarad kommer nu detta. CitiGroup, en global bankjätte, riskerar nyemission. Ja jag tackar. Känns verkligen safe. Det här är nog större nyhet än vad vi här hemma ha...
Många verkar springa mot utgången bara för att USA-börserna viker några dagar. Visst det finns alltid något att oroa sig för men att problemen med subprimeträsket inte var färdigt kan väl knappast kom...
Veckan är är slut och det blev en rejäl urblåsning, minst sagt. Nåja, nu visar statten från Usa att det tuffar på ganska bra trots allt. Oljan ligger på historiskt höga nivåer, runt 94 Usd/fatet och o...
Nu sitter jag på jobbet och är på väg att avsluta mitt jobb för denna vecka. Veckan har inneburit mycket jobb och jag har inte kunnat följa börsen så mycket mer än på lunch och efter jobbet. Jag har...
Godmorgon mina vänner, Solen skiner vackert över takåsarna där jag bor, ser att körsbärsträd inte släppt ut sina blad. De är fortfarande gröna även om lite gult. November är inte min favorit månad. K...
Ni känner igen låten? Det är lite kul med gubben Greenspan så här i Halloween-tider. Han känns lite “spooky” när han går omkring bakom finansmarknadens kulisser och dyker nu som då upp med något litet...