Community posts

Bedragare avslöjad!

FA
fa708529f422

0 comments

Läste nyligen på Vasabladets hemsida att Helsingfors tingsrätt häktat låtsasuppfinnaren Rainer Partanen. Det intressanta med Rainer är att han under flera års tid samlat in pengar genom nyemissioner t...

Aktieböcker, vägen till utökad visdom!

PE
petrusko

0 comments

Läs böcker Ni som är aktieintresserade, jag uppmanar er till att läsa böcker som handlar om just aktier. Det finns så otroligt mycket att lära. Även om man har gedigen erfarenhet av aktiehandel kan ma...

Seco Tools

PE
petrusko

0 comments

Seco Tools har det senaste året haft en ganska hög värdering. Senaste månaden/erna har Seco backat något. De handlas nu till p/e 17 på en antagen VPA om 6,88SEK per 2007. En sund värdering är p/e 15...

Blankning får börsen att deppa

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

När jag städade i bostaden hittade jag en artikel i SvD. Jag skrev artikel om blankning som tyngde ner Stockholmsbörsen. Det var kul att läsa särskilt det är lördag idag. Det står här i artikeln: Ma...

Bank of America

PE
petrusko

0 comments

BAC börjar bli riktigt lockande. De handlas nu till 5,6% direktavkastning. Kursen var igår vid stängning 45,11USD. p/e 10,2 på föregående års vinst. p/e 9,2 per prognos för 2007. http://finance.yaho...

Snowblind

FA
fa708529f422

0 comments

Har tillägnat en tid av lördagen till att lyssna på en av mina klassiker i CD-samlingen, nämligen ”Speak of the Devil” med OZZY. Skivan är en liveinspelning av gamla Black Sabbath klassiker och innehå...

Tennis med mera

XA
xavi

0 comments

Idag har jag och en kompis spelat tennis. Det var riktigt gött att röra på sig lite. Det behövs verkligen när jag annars sitter still. Frigöra endorfiner på annat än aktier kan vara nyttigt emellanåt....

Petrusko och även andra

FR
frefec

0 comments

Trevlig att se dig här Petrusko, även roligt att du tycker siten är bra. Vore väldigt trevlig om du kunde lägga in lite mer info om dig själv också på din profilsida. Håller också med om att det vore...

Redeye.se

PE
petrusko

0 comments

Jag gillar de här sajten och det viset den är uppbyggd på. Tycker det är riktigt najs att man i sin profil kan lägga in sina aktier och få kursinformation. Användaranalyserna blir snygga och trevliga...

Lördag = Sovmorgon

TU
tusken

0 comments

Lördag, är den klart bästa dagen i veckan. Idag låg jag så länge att jag nästa hann utveckla liggsår. Skönt att kunna dra sig länge i sängen och fundera på livet och på vem som ska få äran att ärva mi...