Community posts

Thank god its Friday

TU
tusken

0 comments

Jag har oftast haft en ganska aggressiv strategi med mål att få riktigt bra avkastning, och följaktligen tagit ganska stora risker. NSP var en ren chansning från min sida och skulle vara "kryddan i po...

Starkt att stå emot

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Många fina bolag börjar nu bli riktigt billiga. Byggbolagen har jag skrivit om tidigare och sedan dess har p/e talen sjunkit ännu mer. Bland dessa bolag finns det en hel del köpkandidater. Sedan har v...

Så mycket väsen för ingenting

NE
nejab

0 comments

Jaha, så drog vi då slutligen ner mot de nivåer som gällde vid årskiftet. 10 månaders tradande till höger och vänster, upp och ned och allt det utmynnar i ...ingenting. Plus/minus noll. I alla fall se...

Grattis Betsson aktieägare

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Godmorgon! Vill gratulera er som investerar Betsson, och att ni tror på bolagets utveckling. Sigge Pettersson har gjort ett bra jobb. Läste Betssonrapporten, och den visade sig vara mycket bra. Konc...

Så var det stormigt igen!

FA
fa708529f422

0 comments

Så var det igen storm på världens börser då kreditorospöket åter visat sig. Intressant är även att oljepriset nu är uppe vid 100-dollarsnivån, delvis p.g.a. en storm på Nordsjön som gjort att oljearbe...

Yra höns

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

I morgon är det säkert dax igen. USA-börsen föll kraftigt p.g.a. fortsatta subprimeproblem och stigande oljepris. Som yra höns kommer nu många antagligen att handla ner Stockholmsbörsen... USA-börsen...

Borta ! ?

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Jag tillhör ju den skara av Redeyes bloggare som är tvungen att arbeta på riktigt ibland. Idag har jag således varit helt borta från marknaden. Vid min kvällsstund vid tangentbordet ser jag att index...