Community posts

Electra på årslägsta

KL
kloss

0 comments

Electras aktie noterade idag en kurs som vi inte sett sedan börsintroduktionen av bolaget. En liten post handlades för alldeles under 50 kr idag, nämligen 49,90 kr, vilket ger aktiens nya årslägsta. V...

Solen skiner i Stockholm

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Verkstad får mer smisk idag tydligen. Bland de stora bolagen har vi SSAB minus 4 procent, ASSA mins 2,9 procent, SKF minus 2,7 procen och de öriga stora runt minus 2 procent med en indexsiffra på minu...

Grattis alla Borgare

TU
tusken

0 comments

Efter en nästan sömnlös natt så var det då äntligen dags för Björn Borgs att släppa sin Q3 rapport. Den visade sig vara mycket bra. Björn Borg rapporterade bättre marginaler och ökad försäljning. Fra...

Borgvaka

HE
henk

0 comments

Hej! Eftersom många verkar vara intresserade av Borg och det är kvällen innan rapport tänkte jag släppa ifrån mig min "borgprognos" för det 3:e kvartalet. Borg är mitt f.n. mitt tredje största inneha...

Grattis alla som äger Björn Borg!

XA
xavi

0 comments

Q3-rapport i morgon som ska bli mycket rolig läsning. Tror att allt från 1,3kr och uppåt kommer vara en glad, positiv överraskning. Själv tippade jag 1,67kr i vpa i Olaamandas tävling. Det är dock en...

Säljcase - 5 i 12?

NE
nejab

0 comments

Ett säljcase jag nämnt tidigare i form av ett VAD är SIR. Tror den här sagen nu är slut och det kan bara bli värre. Men visst det återstår att se. Andra sådana aktier är för mig affärssystem-utvecklar...

Pannkaka på Stockholmsbörsen

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Pannkaka på Stockholmsbörsen? Efter gårdagens kraftiga upprekyl i New York gav Stockholm en uppgång på förmiddagen men sjönk tillbaka. Alltså under 0-indexet. Undrar om vi kan ta fram ett recept på...

Inför Björn Borgs Q3 imorgon

JA
jara

0 comments

Då återstår det endast en dag innan Björn Borg släpper sin delårsrapport för Q3. Förväntningarna på VPA för Q3 ligger för SEB, Nordea, Redeye inom intervallet 1,20-1,30. Detta skulle innebära att vin...

Lurad på konfekten!

JA
jara

0 comments

Efter ett par dagar av nedgång på börsen hade både Odd Molly och Betsson tvingats ner på fyndnivåer. Såg när jag kom hem ifrån bibblan att Oddan hade vart och svängt runt 150kr och Betsson runt 75. I...