Community posts

Veckans lärdom

SW
swinglady

0 comments

Sälja, och isåfall vad, ligga lågt och avvakta, eller kanske köpa mer. Det är frågan. En av frågorna. Jag går till botten av mig själv, vad har egentligen hänt? Det är möjligen svårt att svara på, i a...

Agera i surbörsen....

PE
petrusko

0 comments

Man ska inte snöa in sig för mycket på aktiekurser och dess kortsiktiga fluktuationer. Många klarar inte av att se sina aktier minska i värde. Om man bortser från aktiekursen och fokuserar på bolaget...

Kall marknad-Kall öl...

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Läste i en tidning att Australien har haft en obruten tillväxt på sjutton (17) år i rad.. Inte illa. Omx tillväxtkurva har nu hållit på i c:a 4,5 år om vi ser till den första nedgångsfasen som kom red...

Fredag igen

FR
frefec

0 comments

Och ennu en vecka ha passerat revy. Lite andninghämtning har vi sett på börsen den senaste veckan och frågan är om det är tillfälligt innan nästa nedgång eller en stabilisering inför lite uppgång igen...

Portföljförslag -08

JA
jara

0 comments

Efter regn kommer solsken heter det och visst ser det ut som regnet har avtagit för stunden. Båda innehaven ligger just nu på plus samtidigt som omxs30 också visar blått. Efter en sådan här urblåsning...

Portföljen och Reflektioner

84
847b946a87c0

0 comments

Hej vänner, jag vill börja med att tona ned vad vi ser och har sett under en lång period nu. "Krisen" är mot sitt slut och bör tämligen hämta sig i början av december. Jag har gått ut ur marknaden för...

Eric

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Ericsson har tappat styrningen på sitt management. Det var dåligt hanterat av ledningen vad det gäller informationen tll marknaden i oktober. Vinstvarningen var tydligen också tilltagen i underkant, v...

En underbar marknad !

15
156917cc35be

0 comments

Kan man vara annat än lycklig dagar som dessa ? Det är som att få köpa nya bilar till begagnade priser, fantastiskt ! Företag som är cykliska, tex. Sandvik, Boliden, Atlas Copco, Peab, NCC m.fl komme...

Knepig marknad.

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Börserna världen över fortsätter att skakas av finansturbulensen. Mitt i denna röra gäller det dock hela tiden att fatta beslut och frågan är vad för underlag man ska använda. Är det statistik och rap...

Blicka framåt!

JA
jara

0 comments

Kan man annat än le åt eländet? Borg har gått från 143,5kr till 112,5kr på fyra handelsdagar vilket innebär att dryga femtedelen av bolagsvärdet har försvunnit. I sådana här stunder tycker jag att det...