Återvunnet gummi ska erövra Kina!
Scandinavian Enviro Systems återvinner däck till högklassig råvara. De har just gjort en överenskommelse med Vanlead Group, en mycket stor statligt ägd däcktillverkare i Kina, om att gemensamt marknad...
Scandinavian Enviro Systems återvinner däck till högklassig råvara. De har just gjort en överenskommelse med Vanlead Group, en mycket stor statligt ägd däcktillverkare i Kina, om att gemensamt marknad...
Taurus Energy meddelade sent idag att man ska utföra industriella tester med Xyloferm hos den amerikanska etanolproducenten Quad och deras Cellerate teknik. Se länk till pressmeddelande: http://taurus...
Vår tids finanstragedi,. Sven Hagströmer och Mats Qviberg ville så mycket och har lyckats med så mycket.
Förra året delade Dividend Sweden ut 80% på noteringskursen via aktieägarspridningar och den vanliga utdelningen. Nu har de gjort en offensiv nyemissioen för att kunna fortsätta ge aktieägarna hög och...
Acousort är på många sätt en unik investering. Bolaget är på sätt inte längre ett förhoppningsbolag och värderas därför väldigt attraktivt. I denna blogg tar jag upp en kort fundamental analys (FA) i...
God afton kära läsare. Jag tänkte dela med mig av mina tankar kring gårdagens halvt kryptiska yttrande från alla våras älskade Riksantikvarieämbete och Naturvårdsverket. Jag har fått in en hel del und...
Ny revolutionerande artificiell intelligens i kombination med rymdteknologi och du får glödheta Unibap. Årets kanske mest intressanta och undervärderade IPO noterades igår och intresset har varit reko...
I detta inlägg kommer jag att gå igenom Dividend Swedens Emission och uppdatera om vad som skett sedan köpreken.
Oavsett vad man eftersträvar för risknivå så vill jag nog påstå att det är dags att börja bevaka spelutvecklaren Gold Town Games.
Nästa fredag, 31 mars, rapporterar Emotra resultatet från sin två år långa studie inom självmord där de följt mer än 1500 patienter från 30 av de ledande europeiska psykiatrimottagningar. Där det sena...