Epicept köprekas..
Epicept kommer att lägga fram ytterligare positiva data gällande behandlingen av blodcancersjukdomen AML med Ceplene i kombination med Interleukin 2. Resultaten från denna fas 3 studie ska presentera...
Epicept kommer att lägga fram ytterligare positiva data gällande behandlingen av blodcancersjukdomen AML med Ceplene i kombination med Interleukin 2. Resultaten från denna fas 3 studie ska presentera...
Volvo LV meddelade i veckan att orderingången på lastbilar har minskat dramatiskt! Vid Q3-rapporten var det främst Europa som drabbades men nu var det alla delar av världen. Atlas Copco sade samtidig...
Index fortsätter att handlas i en konsolidering men de positiva signalerna fortsätter än så länge att vara i spel. På ett liknande sätt som MACD divergerade under november-nedgången så har det nu även...
Peter Nilsson har skrivit sex böcker om Teknisk analys, och Johnny Torssell fem. Den första som de skrev tillsammans heter: "Boken om trading". I den kan man följa hela processen från köp till försäl...
Metro hade igår en intressant arickel om "de hetaste cleantechföretagen i Europa". The Guardian publicerade tidigare i år listan med de 100 "hetaste" företagen inom detta område. Det var detta articke...
DI noterar att STIBOR sjunkit rejält. Därför tyckte jag att det var dags för en uppdatering här också av räntediffen mellan 3-månaders STIBOR och statsskuldsväxlar.Som synes klättrade räntespreaden ti...
Företag med stark balansräkning och ett tekniskt försprång är krisens vinnare. Dels finns det möjligheter för företagen till förvärv av högkvalitativa företag. Samtidigt så har konkurenter varken kapi...
Active Biotech – "Proof of concept" = Rätt timing för partnerskap! I det följande ventilerar jag mina tankar när det rent principiellt är optimalt för ett litet biotech-företag av Active Biotech:s st...
Varje onsdag sänds direkt ett resonemang om aktier i ett "radio-program" på nätet. Det är www.borstjanaren.se som går igenom aktier med utgångspunkt för teknisk analys. Det sänds klockan 20.00 i kvä...
När riksbanken skall fatta beslut om räntan idag bör de sänka den ordentligt. Jag skulle helst se 1,5% ned. Anledningen är att vi har en ordentlig deflation i ekonomin idag. I stort sett alla priser f...