Vad var det jag sa!!
Det finns nog inget som ger bättre utrymme för ”efterklokhet” än aktiemarknaden. Personligen såg jag det som en självklarhet att börsen nästan skulle halveras och att oljepriset skulle stå runt fyraår...
Det finns nog inget som ger bättre utrymme för ”efterklokhet” än aktiemarknaden. Personligen såg jag det som en självklarhet att börsen nästan skulle halveras och att oljepriset skulle stå runt fyraår...
I senaste finansmarknadsstatistiken från SCB hittade jag två intressanta grafer, nämligen över MFI:s tillgångar och skulder. MFI (monetära finansinstitut) är Riksbankens term för banker, bostadsinstit...
De är inte bara jag utan flera bloggare här på Readey som tagit upp det mystiska i att investmentbolag och fonder låter sina förvaltare gå ut och ge köprekommendationer. Nu läser jag på hemsidan www....
Ingen har väl undgått att märka att Stockholmsbörsen, liksom världens övriga aktiebörser, studsat upp och ner på ett sanslöst sätt de senaste månaderna. Jag har kommenterat det tidigare på denna blogg...
Signaturen Bandit har tagit upp kapitalförsäkringen i en blogg. Det har kommit flera kommentarer från Subii, Bellatore och Tredjemannen. Kaptailförsäkring är för bra för att vara sann, skriver Bandit...
Lars Linder uppmärksammade i en artikel i DNs kulturdel (endast pappersupplagan) igår en avhandling vid namn \"Hit med pengarna!\" och undertiteln \"Sparandets genealogi och den finansiell...
Det blev ett misslyckat försök till att bryta upp under föregående vecka och istället föll det tillbaka en del. Viktigt att komma ihåg är dock att botten sattes 27 oktober med ett återtest 21 november...
Hejsan! Detta är mitt första blogginlägg här på redeye så det känns lite smått nervöst att skriva efter man läst välstrukturerade å informativa bloggar från andra användare. Prestationsångest? nej då...
Fredagens sysselsättningssiffror var katastrof i fredags. Antalet arbeten (exkl jordbruk) minskade med 533.000 i november vilket var den värsta siffran på 34 år. Arbetslöshet var något bättre men med...
Active Biotech & budparadoxen ... Visst, jag håller med många individer på olika Activeforum att det kan finnas en poäng att träffa ett partneravtal så snart som möjligt. Detta skulle bli en cert...