Community posts

Snillen spekulerar

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

på redeye. Zappade på dumburken och hamnade mitt i Nobelkalaset i blå hallen. Där skulle man suttit bredvid någon av pristagarna och diskuterat börsen. Har vi nått botten ? Bloggar du på Redeye ? Hur...

En om dagen - dag 4

FR
frefec

0 comments

Vet inte riktigt om dagens handel kan klassifiseras som daytrading i ordets rätta mening, men på grund av tidsbrist under dagen idag har det istället blivit ett köp under eftermiddagshandeln som skall...

Sentiment och psykologi

EV
evilsteff

0 comments

Att börsen till stor del styrs av känslor är rätt tydligt och det leder i sin tur till flockbeteende och irrationella beslut. Jag ska inte gå in på ämnet ifall marknaden är effektiv eller inte, utan j...

Vart tog kreativiteten vägen?

BA
bandit

0 comments

Sitter å funderar på vad som händer med alla nybyggda bostadsrätter som står tomma för att folk inte får lån till dem. Tomma lägenheter lär ju kosta en hel del för bygg/fastighetsbolagen som för övrig...

Ett bortglömt guldkorn?

IT
itrader

0 comments

Har man missat ett guldbolag i höstens lågtryck? Systemair presenterade Q2-rapporten igår och den var riktigt bra! Man skulle tycka att de är konjunkturkänsliga men i resultatet märks det inget därav!...

OMXS30 9 december

EV
evilsteff

0 comments

Börsen har till slut tagit fart och nu stigit kraftigt bara de senaste två dagarna. Uppgången drivs antagligen på en del av PPM-pengarna som har börjat placeras i marknaden. Även om det troligtvis ä...

En om dagen - dag 3

FR
frefec

0 comments

Min egen lilla undersökning med riktiga affärer fortsätter. Dagen affär gjordes i Karo Bio. Tycker mig se att trenden i biotekaktier är uppåtgående och mina antagande verkade stämma vad gäller Karo. A...

Funderingar

SI
sivan

0 comments

Får snart ut pengar för mina Panalarm aktier, hela ett öre i vinst per aktie och det är väldigt bra i dessa tider med 0,42 öres aktie. Dessa pengar ska givetvis investeras i nya aktier, Har aldrig ä...