Snillen spekulerar
på redeye. Zappade på dumburken och hamnade mitt i Nobelkalaset i blå hallen. Där skulle man suttit bredvid någon av pristagarna och diskuterat börsen. Har vi nått botten ? Bloggar du på Redeye ? Hur...
på redeye. Zappade på dumburken och hamnade mitt i Nobelkalaset i blå hallen. Där skulle man suttit bredvid någon av pristagarna och diskuterat börsen. Har vi nått botten ? Bloggar du på Redeye ? Hur...
Vet inte riktigt om dagens handel kan klassifiseras som daytrading i ordets rätta mening, men på grund av tidsbrist under dagen idag har det istället blivit ett köp under eftermiddagshandeln som skall...
Den som studerar AXIS från ett perspektiv som föregår dess största uppgångsfas kan idag finna ett likvärdigt case. Då menar jag att man kan bruka AXIS prestation som karta för LAGOM utveckling för rä...
Att börsen till stor del styrs av känslor är rätt tydligt och det leder i sin tur till flockbeteende och irrationella beslut. Jag ska inte gå in på ämnet ifall marknaden är effektiv eller inte, utan j...
Sitter å funderar på vad som händer med alla nybyggda bostadsrätter som står tomma för att folk inte får lån till dem. Tomma lägenheter lär ju kosta en hel del för bygg/fastighetsbolagen som för övrig...
Har man missat ett guldbolag i höstens lågtryck? Systemair presenterade Q2-rapporten igår och den var riktigt bra! Man skulle tycka att de är konjunkturkänsliga men i resultatet märks det inget därav!...
BÄSTA ACTIVEINTRESSENTER, Beträffande Active Biotechs aktiekurs, så kan man anlägga en mängd olika filosofier kring denna och dess låga nivå. Några försök till ansatser och perspektiv beträffande värd...
Börsen har till slut tagit fart och nu stigit kraftigt bara de senaste två dagarna. Uppgången drivs antagligen på en del av PPM-pengarna som har börjat placeras i marknaden. Även om det troligtvis ä...
Min egen lilla undersökning med riktiga affärer fortsätter. Dagen affär gjordes i Karo Bio. Tycker mig se att trenden i biotekaktier är uppåtgående och mina antagande verkade stämma vad gäller Karo. A...
Får snart ut pengar för mina Panalarm aktier, hela ett öre i vinst per aktie och det är väldigt bra i dessa tider med 0,42 öres aktie. Dessa pengar ska givetvis investeras i nya aktier, Har aldrig ä...