Biotekniksektorn sjuder som glöggen..
Börjar röra sig i sektorn nu med en rad spekulationer kring avtal för flera av de hetaste bolagens längst framskridna projekt. Jag tror att det är viktigt att hålla en god mix i sin portfölj men en t...
Börjar röra sig i sektorn nu med en rad spekulationer kring avtal för flera av de hetaste bolagens längst framskridna projekt. Jag tror att det är viktigt att hålla en god mix i sin portfölj men en t...
Det verkar vara tuffa tider även efter nyemissionen för detta bolag. Någon större rusning efter aktien blev det inte även om det var många som hoppades på det. Företaget har STORA problem att visa mar...
Kartellbildning är olagligt i dom allra flesta länderna, och vi minns väl alla asfaltskartellen i Sverige för fem år sedan där flera av dom största byggbolagen var inblandade. Skanska och NCC bl.a för...
Den amerikanska senaten röstade ned räddningspaketet till bilindustrin. Även om beslutet på sikt är det enda rätta så kommer vi att få känna av den stora besvikelsen på börserna idag. Asien föll tungt...
Under våren steg oljepriset nästan dagligen för att nå rekordnivåer på strax under 150 dollar /fat. Samtidigt föll dollarn till nivåer under 6 kr/ dollar och svenskar åkte till N.Y. som aldrig förr. M...
I går inköptes Epicept för att sedan säljas i dag. Strategien visade sig vara lyckat med en uppgång i aktien på förmiddagen. Urträde på 5,65 visade sig vara en bra affär. Sålde 5500 st med en nettov...
Eftersom jag verkar ha åsikter långt och mycket överensstämmande med Erik Penser både idag och förrförra året så tycker jag följdaktligen att mycket av det han sa om krisen i dagens DI var utomordentl...
Är Standard & Poor?s nedgradering av nära tusen Europeiska syntetiska CDOer förra veckan en isolerad händelse, och om inte, hur kommer denna och liknande nyheter påverka aktiemarknaden i Europa de...
Erik Penser kan skriva en blogg och hamna under det nya epitetet, vad var det jag sa !! Hans siade enligt DI om den kommande kraschen på ett tydligt sätt för ett år sedan och menade på att någon ameri...
Vad är det för skillnad på teori och praktik? I teorin är det ingen skillnad! Just nu har vi ett teoretiskt omöjligt fenomen, nämligen att du måste betala för att låna ut pengar! Bespoke rapporterar...