Probi: intressant men dyr aktie
Probis rapport mottogs med besvikelse - aktien är ner på en stigande börs trots fördubblat rörelseresultat och 56% ökning av nettoomsättningen. Smolket i bägaren kom främst från den minskad försäljnin...
Probis rapport mottogs med besvikelse - aktien är ner på en stigande börs trots fördubblat rörelseresultat och 56% ökning av nettoomsättningen. Smolket i bägaren kom främst från den minskad försäljnin...
Som en liten reflektion eller motreaktion till Staffan´s blogg om att man alltid skall tänka negativt vill jag härmed framföra lite tankar om varför man istället skall tänka positivt. Det finns ingen...
Agellis, Anoto, Cellavision, Precise Biometrics och Respiratorius. Gemensamt med dem alla är att de härstammar från superentreprenören och uppfinnaren Christer Fåhreaus tänkarmössa. För Anoto och Prec...
Dagens industri skriver idag att facken kräver att företagen slutar dela ut pengar till aktieägarna och istället satsar på utbildning. Facken tycker det är hög tid att företagens ledning tar sitt ansv...
Från Di.se i dag: "För Betsson förväntar Affärsvärlden att försäljningen kommer att fortsätta växa med i genomsnitt 30 procent de kommande tre åren. Sett till tidningens vinstprognos handlas aktien i...
Idag ska jag till Milano på en konferens (konferensen är tillägnad min gode vän från min tid i Sydney, Nicola Bruti Liberati, som tragiskt omkom i en trafikolycka under 2007 och jag hoppas jag kan gör...
Barclays meddelade i förrgår att de inte behöver mer kapital och att vinsten blir klart bättre än förväntat! Ifjol var dylika nyheter början på slutet och ingen litade på bankledningarnas ord. I månda...
Den franska energijätten Total köper upp UTS energy corporation som är listat på Toronto börsen för c:a 617 Miljoner CAD ( 380 miljoner Euro) vilket innebär en premie på 51% över snittkursen dom senas...
Jag är dagligen inne på hemsidan flute-tankar.blogspot.com. Det är lika intressanat varje gång när flute är inne och skriver även på Redeye. Han diskuterar nu hur vi skall hindra att pensionerna sän...
Säkert 90 procent av bloggarna på Redeye skriver ständigt att vi skall tänka positivt. Jag har aldrig förstått detta. Det är väl bättre att tänka realistiskt. Eller att tänka negativt. Vad är det v...