Community posts

Risk för kursras framöver (Teknisk analys)

NA
nasdack

0 comments

Det ser inte helt ljust ut för dom amerikanska indexen. (Dow Jones, Nasdaq och S&P500) Dow Jones: I fredags testades den undre trendlinjen i 3-månaders grafen (7920). Skulle vi gå under denna tre...

Analys av mig på Börstjänaren

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Det finns en analys-firma på nätet som sysslar med teknisk analys. Den heter Börstjänaren. Det är analytiker på heltid som sysslar med råd och undervisning av teknisk analys. De har varje onsdag ocks...

Historien om Saab 1937-2009

HA
harre34

0 comments

Hur mycket vet ni om saab i gentligen? Här kommer en liten historia om hur saab födes. I trollhättan 1937 börjar svenska aeroplanaktiebolaget saab. Bygga flygplan på en äng norr om staden intill göta...

Petro- canada, Total och Pearl

HA
harre34

0 comments

Det är ju popilärt att speckulera i vem som köper upp andra olje bolag för att växsa. Vi börjar med petro-canada som är canada största olje bolag. Dom är os sponsor för vinter os i vancouver 2010. Dom...

SAS säljbart nu?

FL
flute

0 comments

Pust! Där slapp vi Spanair, som SAS just sålde 80% av till spanska investerare. Priset blev hela 10,70 SEK, alltså en euro. Det var väl hyggligt av spanjorerna att ta över detta blödande flygbolag. Vi...

200 kr om dagen - dag 4

DO
dojch

0 comments

Eftersom jag inte hann med så mycket trading idag, så handlade jag bara lite på förmiddagen. Ville inte då heller ligga inne med pengar eftersom jag inte skulle vara hemma under eftermiddagen så jag g...

Obama rasar mot Wall Street

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

För några månader sedan skrev jag i min blogg om mina synpunkter på börsen och bonusar. Jag blev oerhört kritisk mot bankerna och deras oseriösa bonusar. Det är tröttsamt att läsa om ledande chefer oc...

Chevrons spännande planer...

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

I takt med det mycket låga oljepriset så har vi sett att allt fler oljebolag drar ner på sina investeringsbudgetar för 2009. Många drar ner med 25-50 % samtidigt som antalet oljeriggar i drift minskar...