Community posts

Impact Coatings - genombrott

SO
sololja

0 comments

Dagens nyhet från Impact Coatings (IC) att man har sålt 2 st InlineCoater 500 samt slutit en avsiktsförklaring att sälja ytterligare 18 st är ett stort genombrott. Jag vill hävda att genombrottet egen...

200 kr om dagen - dag 7

DO
dojch

0 comments

Började dagen med att lägga upp diagram för många aktier. För att försöka hitta köplägen i den inledande handeln, men det slutade som vanligt med att jag hittade snabbt ett köpläge i Karo Bio. KARO -...

I finanskrisens spår...

TO
tony1

0 comments

Även bönder och jordbruksföretag lider av likviditetsbrist och prognosen är att många blir tvungna att krympa utsädesarealerna.En del tvingas till och med att sälja av en del marker för att klara sina...

Svenskt bankpaket - knappast det sista

FL
flute

0 comments

Igår presenterade regeringen, med Anders Borg och Mats Odell i rampljuset, ett bankpaket på 50 miljarder. Knappast oväntat att det skulle komma, med tanke på bankernas kapitalbehov och de risker som f...

Mardrömmen !!!

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Jag kan inte komma till jobbet !!! Att vara daytrader utan internet är ett helvete utan dess like.. När internet inte fungerar på "jobbet" och kön till Telia är milslång så blir en daytrader som jag...

Tillbaks från Italien!

74
740976b4b6a6

0 comments

Jag är nu tillbaks efter att ha presenterat min artikel The Age of Turbulence - Credit Derivatives Stylei Milano. Presentationen blev väl mottagen (tror jag) och jag minns särskilt väl det ögonbick nä...

OMXS30 4 februari

EV
evilsteff

0 comments

OMX fortsätter att handlas inom sin stora konsolidering men det börjar bli dags för ett utbrott inom några veckor. Vid senaste uppdateringen var jag inne på att det skulle bryta upp redan då, vilket b...

SAS ber om pengar

FL
flute

0 comments

Igår kom SAS med sin rapport för 2008, som innebar en större förlust än väntat. Även om större delen av förlusten på 6,3 miljarder kronor härrör från dotterbolaget Spanair, som nu säljs, så går även r...

Lundin Petroleum (TA)

WA
www.axier.se

0 comments

Lundin Petroleum, LUPE, Large Cap tidigare analys: Strikt tekniskt sett måste aktien upp över de tidigare topparna för att bekräfta styrka. Så länge som detta ej har skett börjar styrkan onekligen av...