Betsson: bästa spelbolaget i världen?
Vid det här laget vet de flesta att Betsson presenterade en kanonrapport i morse. Aktien är med rätta upp då bolaget överträffade också Redeyesförväntningar som låg ca 10 procent över snittet. Det va...
Vid det här laget vet de flesta att Betsson presenterade en kanonrapport i morse. Aktien är med rätta upp då bolaget överträffade också Redeyesförväntningar som låg ca 10 procent över snittet. Det va...
Det börjar bli lite tjatigt vid det här laget, det håller jag med om, men har jag raljerat över Estlands problem sedan januari 2008 (se t.ex. En lekman i baltikum - Del I-VII samt Valutor under press)...
Jag skriver här på Redeye att krisen började 9 augusti 2007. Det har jag vetenskapliga undersökningar att stödja mig på, dessutom egna anteckningar från den tiden. När jag skriver så svarar alltid Ka...
Rekordresultat -Tolv månader i sammandrag - Nettoomsättningen ökade med 21 % till 1 044 (865) mkr. - Resultat före skatt ökade med 23 % till 50,1 (40,7) mkr. - Resultatet efter skatt uppgi...
Evilsteffs chart är genomarbetade och visar på att börsen är översåld och att det bör bli ett ordentligt rally 2009. Det här skulle ju stämma i "vanliga" tider. Men ingenting är normalt i våra dagar....
Det är nya tider nu. Stora Ensos fabriks i Fredrikshamn (Hamina) ska läggas ned och lokalen är såld till Google som ska bygga en av sina större serverhallar där. Fabriken har gamla anor och vissa dela...
BETÄNK FÖLJANDE ... Teva Pharmaceuticals steg med 1.15 US dollar på nyheten, aviserad per 2009-02-12, att man erhållit “Fast Track” från amerikanska FDA för Laquinimod mot MS ... Detta för den från A...
Det senaste året har vi fått uppleva en av historiens största och kraftigaste börsnedgång och med tanke på den krasch som skedde under hösten så har det uppstått ett djupt översålt läge. Som jag var...
Docent Hasse Byström har i sin blogg här på Redeye hänvisat till "lundaekonomen" som ges ut vid handelsutbildningen i Lund. Där finns intervju med professor Lennart Schön och just docent Hasse Byströ...
Yxhugg och jag själv har skrivit en del om daytrading den senaste tiden och vi skriver lite grann från olika ståndpunkter och drar därför helt olika slutsatser om fenomenet daytrading. I mina bloggar...