Community posts

Hebi - samtal med ekonomichefen

D2
d2fb35610e5b

0 comments

Jag pratade med ekonomichefen i Hebi, Lennart Ericsson i måndags med anledning av budet som kom i torsdags. Enligt honom så ligger konvertibellånet kvar i moderbolaget. Men merparten av de övriga sku...

Är Moodys före, efter eller mitt i kurvan...

TO
tony1

0 comments

...eller är de kanske rent av helt av banan? Jag börjar med att citerar DI:s ingress från dagens webbupplaga. "En rapport från kreditvärderingsinstitutet Moodys fick bankaktierna på rejält fall på ti...

Östeuropas lån från Västeuropas banker

FL
flute

0 comments

Nu börjar det se allvarligt ut för västeuropeiska banker. Kreditvärderingsinstitutet Moody\'s kom idag med en rapport om hur illa ställt det är med östeuropas ekonomier och hur mycket västeuropeis...

Kursutvecklingen i Funcom...

BE
bellatore

0 comments

De senaste dagarnas uppställ i Funcom har varit ett stor frågetecken för mig, även om jag hela tiden har hävdat att bolaget är undervärderat. nu har jag dock snappat upp att det ryktas om att Funcom s...

200 kr om dagen - dag 16

DO
dojch

0 comments

Jag kände efter igår att det blev lite för många affärer. Så jag försökte begränsa mig lite idag och bara ta de "självklara". KARO - Köpte - 1200 - 9,35 kr KARO - Sålde - 1200 - 9,50 kr KARO - Summ...

Orexo, rapportkommentar

KR
krax

0 comments

Orexo presenterar på morgonen en mkt bra rapport, där det finansiella resultatet i stort ligger i linje med de bevakande analytikernas estimat. Bolaget redvisar ett resultat för q4 om -14,4 MSEK, där...