Hebi - samtal med ekonomichefen
Jag pratade med ekonomichefen i Hebi, Lennart Ericsson i måndags med anledning av budet som kom i torsdags. Enligt honom så ligger konvertibellånet kvar i moderbolaget. Men merparten av de övriga sku...
Jag pratade med ekonomichefen i Hebi, Lennart Ericsson i måndags med anledning av budet som kom i torsdags. Enligt honom så ligger konvertibellånet kvar i moderbolaget. Men merparten av de övriga sku...
...eller är de kanske rent av helt av banan? Jag börjar med att citerar DI:s ingress från dagens webbupplaga. "En rapport från kreditvärderingsinstitutet Moodys fick bankaktierna på rejält fall på ti...
Teva Pharmaceuticals höll idag, per 090217, "a conference call" m.a.a. årsbokslutet och Q4-rapporten. SPARKLING NEWS ... VERY PLEASED ...(!) I samband med denna dragning, lyfte Teva specifikt fram, a...
Befunnit mig på resande fot hela dagen och sitter nu på tåget mellan Stockholm och hemorten, för övrigt en dryg resa efter en lång dag i den kungliga hufvudstaden där det är fullt drag pga Pirate Bay...
Nu börjar det se allvarligt ut för västeuropeiska banker. Kreditvärderingsinstitutet Moody\'s kom idag med en rapport om hur illa ställt det är med östeuropas ekonomier och hur mycket västeuropeis...
För andra året i rad blev Precise Biometrics idag belönade med ett pris på mobilmässan i Barcelona. Anledningen till detta är tävlingen SIMagine som årligen arrangeras på mässan av smartkorttillverkar...
De senaste dagarnas uppställ i Funcom har varit ett stor frågetecken för mig, även om jag hela tiden har hävdat att bolaget är undervärderat. nu har jag dock snappat upp att det ryktas om att Funcom s...
Jag kände efter igår att det blev lite för många affärer. Så jag försökte begränsa mig lite idag och bara ta de "självklara". KARO - Köpte - 1200 - 9,35 kr KARO - Sålde - 1200 - 9,50 kr KARO - Summ...
Beträffande Active Biotechs framtida finansiering så finns det två vägar att gå: endera en garanterad konvertibelemission eller ett eller flera partneravtal. I denna kontext är det särskilt värdefull...
Orexo presenterar på morgonen en mkt bra rapport, där det finansiella resultatet i stort ligger i linje med de bevakande analytikernas estimat. Bolaget redvisar ett resultat för q4 om -14,4 MSEK, där...