Sveriges enda vapen
For tva ar sedan skulle 1000 thailandska baht delas med 5,3 for att fa summan i svenska kronor. I dag ar det 3,8. Nedgangen ar jattestor. Det har marks inte i Sverige. Men utomlands gar att se att Sv...
For tva ar sedan skulle 1000 thailandska baht delas med 5,3 for att fa summan i svenska kronor. I dag ar det 3,8. Nedgangen ar jattestor. Det har marks inte i Sverige. Men utomlands gar att se att Sv...
Det är som bestämt att en dag på x antal dagar ska det gå riktigt skit. Största anledningen var att jag inte fick in stop lossarna och att den ena slarvade jag med och glömde sätta komma i all stress!...
Peak oil debatten har tystnat. Oljepriset har rasat från 147 usd till ner i mot 30 usd fatet. Enligt medierna har vi ju överskott på olja nu. Desutom ska vi ju förbrukar vi mindre olja än vad som prod...
Jag laser i Affarsvarlden att orsaken till att den svenska borsen gatt upp mest i varlden den senaste tiden skulle vara den laga kronkursen. Vid devalvering gar borsen upp direkt. Det ar en smygdeval...
Ni vet hur det är när man träffar sin kärlek för första gången, i tåget, i ett fik, på internet eller via en gemensam vän. Man går hem samma dag och har fjärilar i magen, man kan bara inte sluta tänka...
Man brukar säga att om man ger något så ska man inte ta tillbaka det. Frågan är om det gäller även på aktiemarknaden. Här syftar jag på exv Hexagon... Undrar om inte Ola Rollen, tillsammans med sin s...
Det är mycket ståhej just nu kring den kris som pågår i fastighetssektorn. Främst i USA (även om upplägget inte är helt annorlunda på andra håll läs Spanien, England, Östeuropa). Det var inte många so...
Svolder har ett par kronors potential, utifrån antagandet att substansrabatten återgår till det historiska medelvärdet på 15 procent.
Det går att studera statistik över vem har gjort vad i vad sedan årets början. Då framstår ett tydligt exempel. Trelleborg i händerna på en tysk bank. En bank som måste vara daytrasarens paradis. inte...
Det amerikanska finansdepartementet lade fram en räddningsplan till överbelånade hushåll igår. Iden är att 7-9 miljoner hushåll ska få hjälp med bostadslånen, något som givetvis ska få fart på förtroe...