SAS?!
Jag nyper mig i armen. Jag har köpt aktier i SAS!
Jag nyper mig i armen. Jag har köpt aktier i SAS!
Angående budet på SBC AB, 2013-08-05
Det håller på att lossna med stora ordrar för lilla försvarsproduktföretaget Aqeri vars aktie verkar undervärderad.
203 Web Group AB driver ett antal mat- och receptsajter internationellt. Trafiken växte med 595% i Q1 till 21 miljoner månatliga besökare. I intervjun säger VD att de siktar på att bli nummer ett i vä...
Video analys
Läge att ta rygg på finansmannen Thomas Sandell i USA-bolagen Compuware, Spectra Energy och Smithfield Foods.
Affären mellan bolagen Shelton Petroleum och PetroGrand avser ett konvertibellån om 215 miljoner kronor. Lånet är föremål för godkännande på extra bolagsstämma i de berörda bolagen. Affären har varit...
Sänkta kostnader och ökande intäkter kan göra att resultatet tar fart uppåt för IT-bolaget IFS framöver, men det mesta är inbakat i börskursen.
Här kommer en liten tillgångsrapport från mig. Av finansiella tillgångar finns ungefär lika mycket i bansparande som i aktier och fonder. Räntan på banksparandet är ca 2,4% nu, räntorna har sjunkit b...
Eftersom Ben Bernankes tid som ordförande för FED närmar sig sitt slut spekuleras det i vem som ska ta över. Ett namn som nämns är Janet Yellen. Som investerare tror jag det är viktigt att försöka för...