Community posts

Metro Riktkurs 2kr enligt SE Banken

5A
5ab0de1544ed

0 comments

Metro har under det senaste åren genomfört stora kostnadsbesparingar och slimat verksamheten för att förbättra sitt resultat, man expanderar på marknader som visar organisk tillväxt och konsekvent säl...

Karo Bio-scoopet

RE
redaktionen

0 comments

På måndagskvällen publicerades en blogg på Redeye skriven av Karl Lars Magnusson. Densamme är storägare i Karo Bio via Friends Provident International som enligt de senaste uppgifterna äger 6,2 procen...

Läget i Starbreeze

AK
aktiemalle

0 comments

Min syn på starbreeze: Enligt mig är det mycket oklart vad som händer bakom kulisserna just nu. Enligt mig finns det ett antal möjliga alternativ: Följande står i starbreeze senaste rapport: "Styrel...

Svag inledning

RE
redaktionen

0 comments

Stockholmsbörsen väntas öppna i moll efter press från ledande europeiska terminer som pekar nedåt samt svag Asienbörs nu på morgonen. De amerikanska börserna avslutade måndagen nära nollan. Handeln v...

PA Resources - uppdaterad analys

LO
loparn

0 comments

PA Resources - kalkylerad målkursformel 2010 : (Brent x 0.042 – 2.43) USD Antaget över framtida produktionsår genomsnittliga ytterligare totala investeringar och löpande kostnader per producerad BOE...

Innebörden av långsiktiga trender

MI
micke89

0 comments

MrPink lämnade en kommentar på Redeye efter mitt föregående blogginlägg; Förestående tjurrusning? (TA) – han skriver följande ”Om du backar och tittar bakåt 4 år! Får du då samma bullish-trend som...

It och regionministern till HomeMaid

WI
wifa

0 comments

Tisdagen den 12 oktober 2010 kommer it- och regionminister Anna-Karin Hatt att pressentera regeringens budgetproposition på HomeMaid i Halmstad. Jag tolkar valet att låta HomeMaid vara med i presenta...

Ericsson - äga eller sälja?

YX
yxhugg

0 comments

Ericsson hör till de mest genomlysta bolagen på stockholmsbörsen. Många analytiker ägnar sig på heltid åt att följa aktien. Då skulle det inte finnas mer att säga. Eller?